• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Våra filer tiler till Garmin 760LMT-D Camper

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag ber om ursäkt för ytterligare en tråd i detta ämne. Det finns en uppsjö av tips, filer & goda råd vilket gör det svårt att att hitta det man söker. Som jag ser det är nyckeln till det hela SJÖBERG. Vi borde ha en ämneskategori inom Navigering som heter Sjöberg's filer där bara han skriver & uppdaterar filerna.
Nu till mina frågor.
Var hittar jag de senaste filerna för bordatlas 2016, HBK's egna ställplatslista, andra intressanta ställplatser/campingar, med el-, tömning. & vattenfyllning?
Vilka filformat skall det vara?
Kan man bara sätta in kortet i datorn & kopiera/klistra in filerna på kortet?
Behöver man packa upp dom komprimerade innan kopiering till kortet?

Navigatorn det gäller är Garmin 760LMT-D camper & kortet är 32GB klass 10.

Bennie
 
Senast ändrad:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.864
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Våra filer tiler till Garmin 760LMY-D Camper

Bra idé, som det är nu så är filerna lite spridda här o där.

Jag vet inte ifall det är ok att länka till trådar där filerna ligger för medlemmar.
Kanske vore det bäst ifall Jocke själv fyllde på i en Garmin Camper tråd
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Våra filer tiler till Garmin 760LMY-D Camper

Bennie, här kommer vägbeskrivningen till den tråd med Hbk:s husbilsplatser som jag håller på med:

1. I högerkanten letar du fram och trycker på rubriken POI till GPS
2. I den forumdelen ligger min tråd med Garminfiler och den heter Hbk husbilsplatser till Garmin, tråden åker lite upp och ner därinne men återfinns nog för det mesta bland de 10-15 översta trådarna.
3. Ser du den inte direkt kan du trycka på den översta tråden som är nålad och markerad Viktigt, tråden heter Viktigt: Här finns länkar till POI-filer!
I den tråden har vi som micklar med filer en presentation av vad vi erbjuder.


En egen rubrik för bara det jag gör tror jag inte är den bästa lösningen. :)

mvh jocke

ps, det är okej att länka till Hbk:s interna ämnen, det är ändå bara medlemmar som kommer åt dem. Fast den här gången struntade jag i en direktlänk i utbildande syfte. :cool::D

mvh jocke
 
Toppen