• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Thetford kyla kommer och går

F

F.d. 53254

Guest
Har ett fyra år gammalt 150 liters kyl/frysskåp från Thetford där kylan kommer och går. Var i kontakt med en serviceverkstad per telefon där man ställde diagnosen att det var ett fel i kompressorn som är inbyggd i kylskåpet vilket innebär att man måste byta hela kylskåpet för cirka 22.000 kr..... Enligt servicekillen kan kylskåpet gå i flera dagar efter att varit avstängt i en 6-8 timmar för att sedan lägga av igen. Någon som varit om något liknande i Husbilsklubben ?
 

Gôttåleva

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
18589
Medlemskap
2024
Sv: Thetford kyla kommer och går

Vårt kylskåp slutade att fungera under semestern. Vi fick felkod 1 på displayen och skåpet fungerade varken på gas, 12V eller 230V. Efter samtal med supporten hos Thetford kopplade jag isär kontakterna innanför det nedre ventilationsgallret, väntade ett par minuter och kopplade ihop igen. Därefter gick skåpet i 96 timmar. Jag lade in en påminnelse i telefonen att jag skulle göra samma manöver var 4:e dag och då funkade allt som det skulle. Enligt Thetford var det något med "klockfrekvensen".

Niklas
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.335
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: Thetford kyla kommer och går

Samma fel som vi hade, fick bryta strömmen genom att koppla isär kontakterna. Sen funkade det igen x antal timmar.
Men då var det kretskorten som var fel. Efter byte har dom nu fungerat i drygt tre år oavbrutet.
Men irriterande innan jag fick reda på hur man skulle göra.
Byttes på garantin.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Thetford kyla kommer och går

Har ett fyra år gammalt 150 liters kyl/frysskåp från Thetford där kylan kommer och går. Var i kontakt med en serviceverkstad per telefon där man ställde diagnosen att det var ett fel i kompressorn som är inbyggd i kylskåpet vilket innebär att man måste byta hela kylskåpet för cirka 22.000 kr..... Enligt servicekillen kan kylskåpet gå i flera dagar efter att varit avstängt i en 6-8 timmar för att sedan lägga av igen. Någon som varit om något liknande i Husbilsklubben ?
-----------------------------------------------------------

Hej, för att undvika misstag i svaren måste jag fråga.

150 liter Thetford med kompressor? Jag kan inte hitta att det finns något sådant kompressor Frys/kylskåp med Thetfords namn på dörren. Kan det möjligen vara ett absorptionskylskåp i stället ( och då förhoppningsvis med "enbart" trasigt kretskort).
Det finns ju kompressorskåp för 12V men då borde det ev. stå Dometic eller troligen Waeco på dörren.

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen