• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

EL problem

leif46

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Habo
HBK-Nr
2207
Medlemskap
2024
Har en burstner -08 med fiat chassi, finns 2 utag (cig) höger om förarplatsen, men var sitter säkringen för båda är strömlösa. Någon som vet??
 

Wickevire

HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4030
Medlemskap
2024
Sv: EL problem

Kolla om du har en lucka som sitter med 2 skruvar till vänster under ratten. Innanför den sitter en mängd säkringar av minityp. Säkring F44 20A är för cig.tändare och strömuttag.
 
Senast ändrad:

pekke

HBK Medlem
Inlägg
680
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2024
Sv: EL problem

Du har 2 strömuttag på höger sida mittkonsolen som är original och säkringarna sitter i luckan till vänster om rattstången, cigg-uttag vid förarsidan är nog inte original och kan därför vara eftermonterat eller tillval.

Det kan även sitta en säkringsbox på bakre dörrstolpen höger om passagerarstolen som har ett antal säkringar beroende på modellutförande.

Ducato instruktionsbok sida 197 och framåt.
 

Bilagor

  • LUM_X250_SE.pdf
    3,5 MB · Visningar: 33

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: EL problem

Om jag minns rätt är det två olika säkringar för de båda uttagen. Det ena uttaget har lite större diameter och är avsett för kompressorn för lagningssatsen om man inte har reservhjul. Detta uttag har kraftigare säkring.
 
Toppen