• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Min Garmin.2595 LMT har lagt av!

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Plötsligt vat aset, flåt apparaten stendöd när vi var på väga ner till Heidelberg. Visst jag tryckte visst på startknappen en gång för mycket och sen är den stendöd. Laddat den över natten ifall batteriet skulle vara urladdat, men icke! Den gjorde faktiskt så även förra året på hemvägen innan Rostock. Den gången gick den igång efter att laddat med 230v laddaren, så jag tänkte felet låg i 12v kabeln och köpte en reserv. Men ingen av dessa kablar får igång A.... Flöt apparaten.
Har någon nån bra idé hur jag får igång den?
Göte J
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Min Garmin.2595 LMT har lagt av!

Tänk, undrens tid är inte förbi!! Min kära Garmin startade efter att jag hållet startknappen inne och apparaten ansluten till Laddkabeln. Men batteriet är tydligen något fel på, för trots flera timmars anslutning så är det en blixtsymbol i batteriindikatorn.
Så nu undrar jag om batteribyte är möjligt, eller är det ny apparat som gäller?
Förresten tack Topaz för tipset du gav. Hemfärden är räddad! Att köra efter karta och skyltar är förbaskat jobbigt!
Göte J
 
Toppen