• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin 660, och "gömda" ikoner?

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Jag har tidigare beskrivit mina problem med min Garmin 660 LMT-D i tråden:

"Knöligt" att uppdatera Garmins fartkamerafil, numera!

Det blev ett delvis lyckligt slut då jag lyckades tanka hem kamerafilen, trots ett "klöddigare" sätt hos Garmin.

Men fortfarande är det strul med GPS´n.

Jag ser inga ikoner som hör till fartkamerorna.
Jag ser inga ikoner som skall finnas som standard, som mackar m.m.
Jag ser inga ikoner från den nertankade HBK-listan.

Enda ikonen jag ser är ikoner som visar "Hem" på kartan.

Vad tusan har hänt. Jag har tidigare kunnat se HBK-platserna. Fartkamerorna är nytt för mej, men jag borde se dessa också.

Jag hittade en beskrivning om hur man gör en "Nollställning". Denna är utförd till punkt och prickar, men samma resultat av "gömda" ikoner.

Någon som vet.........?:confused:

 

Bilagor

  • Nollställning av Garmin 660.JPG
    Nollställning av Garmin 660.JPG
    121 KB · Visningar: 3

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 660, och "gömda" ikoner?

Hej

Jeg kender ikke modellen 66o, så jeg har ikke nogen praktik på den.

Jeg har fundet en manual for 66o lmt her: http://static.garmin.com/pumac/RV_660_OM_EN.pdf

På side 8 er der en forklaring på hvordan man får ikoner for POI op på kortet. Den er ganske vist på engelsk, men du kunne da prøve at se om det kan hjælpe
 

Bilagor

  • Udklip.JPG
    Udklip.JPG
    150,6 KB · Visningar: 2

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 660, och "gömda" ikoner?

Hej själv!
Jag jag hittade en svensk version igår som jag "lusläste", men inte hittade något jag kunde använda. Tack i alla fall.

Tro mej eller ej, men när jag nu startade upp Garmin så kan jag nu se allt utom fartkamerorna. Jo det är mycket genant, och jag får väl inte de bästa vitsorden här på klubbsidan, men de fanns faktiskt inte där igår!:confused:

Frågar är nu hur många ställen man skall bocka för i alla dessa menyer som finns i Garmin. Jag har hittat två ställen, men jag hittar inte tillbaka till den senaste som låg
/ ? / Anpassa längre fram / Garmin fartkameror.
Jag hade i alla fall bockat för även denna.

Så varför ser jag inte kamerorna på skärmen? Kanske måste man för dessa fysiskt befinna sig alldeles i närheten? Men detta behövs ju inte för HBK och de inbyggda ikonerna!

Undrar
Kåre
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 660, och "gömda" ikoner?

På min 760 camper ser jag inte heller några fartkameror ifall jag swishar runt på kartan.
Närmar jag mej dock en fartkamera i min körriktning så dyker den upp med ikon och pling och info.rad överst.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 660, och "gömda" ikoner?

Tack PeterK, det var detta jag ville höra!:)

Det är precis så som jag upplever det nu. Jag ska alltså inte tro att det är fel om jag inte ser fartkameran "vid skrivbordet".

Nu kan man sova lungt då!:D

Hälsar
Kåre
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Garmin 660, och "gömda" ikoner?

Nuvi 660 FM är lite speciell och vissa avseenden bättre än de nyare. Jag har problem med min 2595 LMT som verkar vara strippad i mjukvaran. I 660 kan man ställa in vilken typ a kodinater du vill använda. I 2595 LMT går det inte, och det de har matat in något som verkar minst sagt mysko, stämmer inte med tex. ställplats positioner. Så hurra för gamla 660.....
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 660, och "gömda" ikoner?

Nuvi 660 FM är lite speciell och vissa avseenden bättre än de nyare. Jag har problem med min 2595 LMT som verkar vara strippad i mjukvaran. I 660 kan man ställa in vilken typ a kodinater du vill använda. I 2595 LMT går det inte, och det de har matat in något som verkar minst sagt mysko, stämmer inte med tex. ställplats positioner. Så hurra för gamla 660.....

Hej

Side 13 i manualen fortæller, at du kan vælge format på koordinater ved at trykke på de 3 vandrette streger øverst til venstre. Der kommer så et billede, hvor du kan vælge det format, som anvenses på husbilsklubben.se
 

Bilagor

  • Udklip.JPG
    Udklip.JPG
    186 KB · Visningar: 1

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Garmin 660, och "gömda" ikoner?

Jag tyckte det var så svårt att hitta runt i menyern på min 660LMT-D, så jag helt enkelt skrev ut detta på några papper.
Blir nu lite enklare att hitta runt och tillbaka.

Hälsar
Kåre
 

Bilagor

  • Menyer.JPG
    Menyer.JPG
    86,3 KB · Visningar: 12
Toppen