• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

220V har slutat fungera.

F

F.d. 29603

Guest
Hej, befinner mig nere i Kroatien och har kört med solceller nu i lite mer än en veckas tid men när jag kopplade in 220 för att ladda upp batterierna ordentligt så händer inget. Varken indikeringslampan eller laddning fungerar.
Jag har testat 2 olika kablar och även kollat de 2 automatsäkringar som sitter i bilen. Övriga campinggäster här nere har ström. Någon som har nåt mer tips på vad jag kan kolla? Allt har fungerat tidigare och jag har inte rört något som har med 220v att göra vad jag vet.
Knaus Boxstar plåtis 2010.
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: 220V har slutat fungera.

Har du ställt säkring el. brytare på stolpe i rätt läge, tror det finns dom som indikerar rött och det är till och grönt ifrån...
 
F

F.d. 29603

Guest
Sv: 220V har slutat fungera.

Problemet löst. Nu när jag testade igen så fungerade det. Troligen så var det nog nåt överslag sist jag provade för det hade nyss regnat då.
 
F

F.d. 29603

Guest
Sv: 220V har slutat fungera.

Jag tror nog ändå att problemet var ute vid stolpen. Det är inte direkt svensk standard på anslutningarna här nere. Inte alls ovanligt med 3st inkopplade husbilar på samma uttag med en typ av förgrening.
 
Toppen