• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campercontact dyr i längden

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Så har tydligen min "licens" på Campercontact gått ut. Nu vill man åter ha 71:- för att få tillgång till off-line versionen.
Det är synd på en sådan bra app. Jag tycker den är mycket bättre än Mobile Life + (Promobile) men det blir dyrt i längden.
:msn_coins::msn_coins:
Jag tycker att har man väl köpt appen en gång så borde man få uppdateringar/förlängning till ett reducerat pris.
De kommer nog att förlora på sådant agerande.
:wall::wall:
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Campercontact dyr i längden

Håller med dig Wizzard. Mobile life + ger nästan ingenting här uppe i norr (troligen bäst i Tyskland). CC ACSI "dödar" appen efter utgången tid och vill ha pengar för ny laddning. Snart är det väl dags även för vår Campercontact. Jag tycker att vi bör satsa full pott på klubbens POI där vi alla kan bidra med nya punkter. Hoppas bara på att HBK inte tar ut någon extra "app"-avgift för sina medlemmar...hehe...
 

Leif Torså

FD HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7691
Medlemskap
2023
Sv: Campercontact dyr i längden

Jag tycker att Campercontact är väl värt de pengar som det kostar att få de senaste uppdateringarna. Det jag särskilt uppskattar är de löpande rapporter man får från de som besökt platserna. I bland är rapporterna bara dagar gamla. På detta sätt undviker man bomkörningar till ställplatser som är nedlagda. Dessutom täcker campercontact hela Europa och omfattar såväl parkeringar, serviceställen, ställplatser som campingplatser. I förhållande till övriga kostnader som hör till husbilslivet är kostnaden för Campercontact försumbar.

Leif Torså
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Campercontact dyr i längden

Ifall ett bra hjälpmedel i husbilslivet kostar 71kr/år, så kommer de som säljer det inte att förlora något, de kommer att tjäna rejält.

Samt har man inte råd med 71kr/år så är det nog hög tid att sluta åka husbil,
motsvarar väl diesel för en 5-6mil.

Detta måste platsa in i kategorin "I-landsproblem" :msn_weird:
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Campercontact dyr i längden

Håller inte med dig om kostnaden. Man kan ju prioritera mat o dryck eller en trevlig resa i stället för onödiga kostnader. Ställplatser finns det ju gott om...utan kostnad
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Campercontact dyr i längden

Om det är en "onödig kostnad" eller inte är väl upp till var och en att tycka.
Tycker man det är värt det, betalar man. Tycker man inte det får man välja en annan lösning.
Inte någon annan prenumeration som jag känner till är så billig per år.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Campercontact dyr i längden

Varken Camprcontact eller Mobil Life + är anpassade till nordiska förhållanden men särskilt Mobil Life + är suverän på kontinenten. Enkel, snabb och med koppling till de flesta navigeringsappar för direkt navigering offline.

image.png
Campercontact
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Campercontact dyr i längden

Vi använder flera appar (gratis och som kostar) för än har vi inte hittat det mest optimala för våra behov. Varje app har både bra och mindre bra egenskaper. Pratade med ett par från Schweiz som använder bara "park4night". Det var liksom deras val. Våra Skotska vänner kör enbart med Campercontact men har börjat snegla på maps.me. Sen kommer det "visuella" också in i bilden när man väl börjar närma sig ett samhälle under en sen eftermiddag. Det är OK att en app kostar så länge man har glädje av den.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Campercontact dyr i längden

Och så här ser ACSI cc när tiden har gått ut:
image.jpeg

Tveksamt om jag vill förnya den här appen trots att den kostar bara 30:- (OBS! Man har betalat redan för årskatalogen & kortet)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Campercontact dyr i längden

På våra breddgrader utmärker sig POIViewer med HBKs platser!
Med bilder från Streetview, Panoramio m.fl.
Även den appen har direktkoppling till flertalet navigeringsappar.

image.png
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.896
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Campercontact dyr i längden

Har laddat ner fulla versionen i en Ipad, men vill nu ladda ner den till en padda till. Någon som vet om man kan göra det "gratis" eller om man måste betala en gång till?

Hälsar Kjell
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Campercontact dyr i längden

Du ska aldrig behöva betala 2 ggr för samma sak, i så fall är det "fel" någonstans. Jag/vi har bytt både mobiler, paddor och datorer där alla köp har följt med från en plattform till en annan. Har du försökt?
 
Toppen