• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Klick i elcentral

Saverman

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Örebro
Har en knaus sun traveller; sätter i strömförsörjning och ett klickande ljud börjar låta, aldrig hänt förut, alla säkringar hela och allt fungerar till synes. Drar ur en 220 voltskabel som sitter till sammbandscentralen som klickar under sittdelen - allt fungerar ändå, eller!? Är det laddaren måntro?
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    903,1 KB · Visningar: 13

anjohn

FD HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2023
Sv: Klick i elcentral

Besökte några vänner som hade ett "skumt" eluttag vid garaget. När jag satte i sladden där klickade det i elboxen och jag drog ur. Vid ett annat eluttag var allting normalt, så börja med att testa ett nytt uttag.
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Klick i elcentral

Antagligen är det ett relä som ställer om till 230V matning (landström är oftast "bäst" och prioriterat, dvs kyl går över, andra batterier laddas).

Så om det klickar "en gång" är det nog ingen fara (mer än relät kanske börjar bli slitet och hörs mer än det gjort förr), men om relät studsar (klickar hela tiden), så håller det inte o då bör du byta, annars får du ingen nytta av 230V (helt eller delvis)
 
Toppen