• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

EyeTV

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Sv: EyeTV

Jeg kender ikke produktet!

Jeg gør dog opmærksom på, at langt de fleste landes jordbaserede TV-signaler skal modtages i DVB-T2 og MPEG 4. Kan den det?

Hvis ikke, så er pengene spildt :(
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: EyeTV

Detta verkar vara en produkt som riktas till brittiska marknaden. Freeview är deras fria kanaler. Det är i så fall bara en enkel tuner för digitala terrestra signaler. En sån som finns inbyggd i alla moderna TV-apparater, med en antenn som man nog bör ha inte allt för långt ute i buskarna. Absolut inget om man vill använda kort från Boxer (och såklart inte Viasat eller Canal Digital heller). Men jag kan ha fel, går inte att dra exakta slutsatser mer än att det troligen inte är något att ha :)
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: EyeTV

Har en sådan och är ganska nöjd med den. Vad gäller antenn så kan man koppla upp sig på en utomhusantenn. Jag använder bilradions antenn med lite skiftande resultat. Ofta funkar det. Kopplar upp paddan och kan titta var som helst i bilen.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: EyeTV

Jag har provat att köra TV via Mobilt Bredband från Telia. Hade en HUAWEI modem/router i storlek med en smartphone och använt till lite surfning mm. Den delar ut WiFi till 8 användare och klarar ca 6 tim utan laddning så man kan lägga den på bästa stället i HB som brukar vara takluckan. Eftersom jag har Telia bredband hemma som ingår i hyran så tog jag ett abonnemang med 12GB för 99:-/mån. Om jag band det i 24 månader kunde jag dessutom få en gratis modem/router liknande den jag har. Aktiverade Telia Play+ gratis på mitt abonnemang vilket gör att jag gratis får alla mina hemmakanaler via Cromecast-enhet till TV:n och kan titta på allt möjligt via den som kopplar upp sig till routern. Netflix fungerar också bra.
Router kostade ca 700:- och Cromcast ca 350:-. Vi jobbar ju fortfarande så vi klarar med 12GB utan vidare när vi är ute med HB även om vi tittar mer på TV än vanligt när det är dåligt väder. Detta abonnemang har ett pottsystem så det som finns kvar får man behålla till nästa månad. För oss har detta fungerat mycket bra utan flimmer mm.
 
Toppen