• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Knöligt" att uppdatera Garmins fartkamerafil, numera!

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Sv: "Knöligt" att uppdatera Garmin, numera!

Jeg har aldrig haft behov for advarsel for fartkameraer, men med baggrund i denne tråd, så har jeg forsøgsvis "købt" en 30 dages prøveperiode for kr. 0,00.

Men jeg kunne naturligvis heller ikke downloade via Gamins hjemmeside på en Firefox browser.

Jeg har dog modtaget en mail fra Garmin, hvor de takker for mit "køb", men den indeholdt ikke noget produktnummer eller lignende

Jeg har så forsøgt via Garmin Express, hvor min 3590 er registreret med serienummer og min mailadresse.

Men heller ikke her findes nogen mulighed for at downloade via knappen værktøjer. Her kan jeg kun sikkerhedskopiere, få andre sprog til enheden og andre køretøjer til visning på kortet, når jeg kører.

Nu vil jeg så prøve om jeg kan finde ud af at få fat i det via Internet Explorer.

Hvis det lykkes kommer der et yderligere indlæg i denne tråd.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: "Knöligt" att uppdatera Garmins fartkamerafil, numera!

Kaehne4363

I mejlet/kvittot på mitt köp från Garmin fanns specificerat vad jag köpt, samt en länk till my.garmin.com där jag kunde hämta "produkten".

Jag ser att du har samma erfarenhet som mej, och då är vi i alla fall två stycken som sitter i samma situation.

Jag ser verkligen fram emot om och hur du kommer att lyckas via Internet Explorer!

STORT lycka till, och jag håller tummarna för dej!

Kåre
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Sv: "Knöligt" att uppdatera Garmins fartkamerafil, numera!

Det lykkedes at gennemføre download af mit 30 dages produkt med fartkameraer.

Først opdaterede jeg min enheds software til 8.2 via Garmin Express.

Så lukkede jeg alle programmer, herunder Internet Explorer version 11.

Så gennemgik jeg alle punkter på listen i indlæg nummer 11 ovenfor.

Læg mærke til at "internet options" på dansk hedder "internetindstillinger" (Jeg kender ikke det svenske ord)
"Security Tab" hedder Fanen med "sikkerhed"
"Trusted sites" er "Pålidelige sider" med det grønne flueben. Når du klikker på det blive knappen med "Websteder" grå, så man kan klikke på det.
Vær nøje med at indtaste "https://my.garmin.com" i feltet inden du taster tilføj, så det indtastede flyttes ned i feltet nedenunder.

Næste punkt har jeg allerede gjort. (se ovenfor)

Næste punkt med "Garmin Communicator plug in" sprang jeg over, da programmet ikke kan køre i Windows nyere en XP

Mit SD kort har ikke nogen knap der kan flyttes så det bliver "Write-Protected", så det sprang jeg også over.

Jeg brugte et almindeligt USB stik på computeren

Alle vinduer på skærmen er nu lukket, så jeg kan trykke på Windows knappen (med de 4 ruder) og skrive "internet indstillinger". "Advanced tab er "avanceret" fanen. Her trykker jeg på "nulstil" . Husk at der IKKE skal være flueben i "slet personlige indstillinger", for så forsvinder alle dine koder og lignende, og det er et stort arbejde at samle sammen igen. Tryk "nulstil" igen.

Sidste opgave på listen er at trykke samtidigt på Windowsknappen og bogstav R. Marker alle filer på listen ved at trykke på knappen Ctrl og bogstavet A på samme tid (der kan være mange, men det betyder ikke noget) tryk på delete indtil alle er væk. Hvis der er nogen der ikke forsvinder, så er det fordi du stadig har programmer åben på din PC, så luk dem og forsøg igen.

Nu er du så nået til at åbne Internet eksplorer. Gå ind på https://my.Garmin.com og log på.

Under fanen Hjem finder du under Mit ekstraudstyr "Tjenester og Abonnementer". Tryk på det. Så trykker du på "Sikkerhedskameraabonnementer" Her kommer så muligheden for at downloade.

På et tidspunkt kommer billedet fra indlæg 7 ovenfor frem på skærmen. Det klikker du bare væk, og så fortsætter downloads til du får et billede med færdigt.

Siden skal du så på din enhed sikre under indstillinger at advarsler ved sikkerhedskameraer er slået til, måske med lyd, ellers kommer der blot et gråt felt foroven med en tekst.


NB: jeg har ikke prøvekørt min GPS, så jeg ved ikke om jeg har fået det hele med, men det undersøger jeg næste gang jeg skal køre i en af mine biler.

Puuh-ha. Det var en lang forklaring. Jeg håber det kan hjælpe nogen:msn_fingerscrossed:
 

Bilagor

  • Garmin 2.PNG
    Garmin 2.PNG
    36,3 KB · Visningar: 1
  • garmin 3.PNG
    garmin 3.PNG
    38,2 KB · Visningar: 1
  • garmin 4.PNG
    garmin 4.PNG
    22 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: "Knöligt" att uppdatera Garmins fartkamerafil, numera!

Kaehne4363

Stort tack för ditt arbete.
Jag tycker faktiskt att jag gjort precis så som du beskriver,men det lyckades inte för mej då. Lyckades till och med radera min personliga inställningar då!

Jag samlar mod till mej och gör ett nytt försök med detta i morgon.

Kan bara inte förstå varför Garmin ska ställa till det för oss vanliga "dödliga". det fungerade ju alldeles utmärkt tidigare!:cool:

Återkommer med mina vedermödor!:)

Hälsningar
Kåre
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: "Knöligt" att uppdatera Garmins fartkamerafil, numera!

Kaehne4363

You made my day!!!

Som jag skrev tidigare så tyckte jag att jag gjort som du beskrev. Meeeeen jag var inte uppmärksam nog på möjligheten att klicka bort den irriterade "blaffan" som såg ut som om jag kommit tillbaka till "ruta1".

Men genom att klicka bort denna så låg det möjlighet att göra ny framsteg i processen. Denna blaffa uppenbarade sig flera gånger, och efter nedladdning Garmins Communikationsprogram så lyckades jag äntligen tanka hem fartkamerafilen.

STORT tack för att du fick mej att göra nya försök. Själv hade jag gett upp.

Så denna rad:
På et tidspunkt kommer billedet fra indlæg 7 ovenfor frem på skærmen. Det klikker du bare væk, og så fortsætter downloads til du får et billede med færdigt.

Gjorde susen!

Ha en trevlig helg önskar
Kåre
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: "Knöligt" att uppdatera Garmins fartkamerafil, numera!

What!

Jag "ser" inga fartkameror på skärmen trots att jag lyckades ladda in filen!
Ska det inte räcka med att detta är förbockat?

Några andra åtgärder?

Undrar
Kåre
 

Bilagor

  • 20160805_205457.jpg
    20160805_205457.jpg
    3,1 MB · Visningar: 0

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Sv: "Knöligt" att uppdatera Garmins fartkamerafil, numera!

I henhold til denne side: Garmin | Sweden | Fartkameralarm
så skulle du få alle fartkameraer, og det opdateres hver dag.

Men er du sikker på at der står kameraer i det område du kører i.

Fro mange år siden fik jeg advarsler i Frankrig ( det var før de vedtog et forbud mod visning af kameraer i Frankrig)

Det bippede hele tiden med advarsler også selvom kameraet stod på den vej, der gik under den bro jeg netop kørte hen over, så derfor slukkede jeg for alle visninger.

Men som sagt: du får kun en advarsel, hvis du er tæt nok på et kamera.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: "Knöligt" att uppdatera Garmins fartkamerafil, numera!

Jo jag är helt säker på att jag passerat ett antal fartkameror på min väg till besiktning i Ystad idag.

Besiktningen gick med "blankt" papper, men jag varken hörde eller såg någon icon på Garmin!

Hälsar
Kåre
 
Toppen