• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Akut hjälp med trasig Hartaldörr!!!

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
En Argosägare behöver akut hjälp med bodelsdörren, en Hartaldörr!!!

Vi är själva ute på semester och stannade till i Mora igår för ett kortare stopp. Fick då syn på en likadan husbil som vår, en Burstner Argos en bit därifrån, så vi körde fram för att hälsa. Paret som hade bilen var väldigt trevliga. De behövde dock hjälp med sin bodelsdörr som hade gått sönder och inte gick att öppna utifrån. Bilen är en 08:a. De har ingen dator och har ej internet, så är det nån som varit med om samma problem och vet hur man löser det får ni gärna ringa till Leif på tel 0706226677! Hoppas att han får hjälp! Inte kul om sånt här händer på semestern!
Han går säkerligen med i Husbilsklubben när han kommit hem, visste inte så mycket om detta fantastiska forum som jag gjorde reklam för! Så ni som kanske kan hjälpa Leif får gärna ta kontakt med honom!

/Ludde

13775600_10154086391859230_6855412179775109837_n.jpg
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Akut hjälp med trasig Hartaldörr!!!

Skru av dekselet med håndtaket på innsiden og sett sammen igjen mekanismen. Gjorde dette et par ganger på vår Flair.

Mest sannsynelig er det en arm som har skrudd seg av nederst i åpningen bak dekselet. Delene ligger pent samlet. Verktøy som trengs er en passende torx skruvmeisel og en skiftnøkkel. Siste gang jeg hadde problemet fikk skruven en dråpe locktite :D

Noen andre må ringe, jeg er i feil tidssone 8 timet foran dere.
 

EVTOAK

HBK Medlem
Inlägg
282
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
6271
Medlemskap
2024
Sv: Akut hjälp med trasig Hartaldörr!!!

Hej har haft samma fel på min bil går inte att öppna från utsidan men från insidan en dålig fjäder som går av är väldigt svå att byta var på husbilslandet ock bytte tur man har extra dörr
Tommy
 

Marja & Örjan

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Orust
HBK-Nr
12574
Medlemskap
2026
Sv: Akut hjälp med trasig Hartaldörr!!!

Vi har kört 5 veckor i Europa utan att kunna öppna bodelsdörren utifrån.
Tur att vi är hemma om en vecka. Vi har varit på flera verkstäder men ingen har kunnat fixa det
 
Toppen