• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campare använder p-platser olagligt i Stockholm

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.789
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Campare använder p-platser olagligt i Stockholm

Begreppet "Camping" finns inte i svensk lagstiftning. Ej heller begreppet "Husbil". Och vad vi gör i våra personbilar under natten angår ingen myndighet heller. Har själv testat det efter att först parkeringsvakter (2 pers) därefter polis (2 pers) velat anmäla mig för åtal mot ljust övernattningsförbudet i Visby och på min uppmaning också gjorde det, dvs skickade anmälan till åklagaren. Efter rundlig tid fick jag beskedet av åklagaren att åtal ej kommer att väckas eftersom ingen grund för det förelåg! - I några europeiska länders lagstiftning finns det uttryckligen sådant generellt förbud och då gäller det. Mvh Jan A. Pressfeldt,medlem 3028, 0705-448055.

Vooops ! Ni som har skrivklåda, Hjälp killen här, & agera ju fler vi är som värnar & agerar om att få parkera över natten som vanligt folk med vår "bil" !
Jo ni skulle sett (sitt Skånska) på Sibbarps ( Limhamn) parkering P 24 h gratis där Tyskarna också parkerar, parkerings märkningen jo mitt under bilen ( Om ni förstår?), Att sen där blir en ledig plats en bit bort då man "ÖPPET" druckit ett par glas vin minst utomhus!! & kör dit, så hur går det då till i utlandet?
Jo du "Svensson" det gäller bara dej ! Aja baja!!!!?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Campare använder p-platser olagligt i Stockholm

Vooops ! Ni som har skrivklåda, Hjälp killen här, & agera ju fler vi är som värnar & agerar om att få parkera över natten som vanligt folk med vår "bil" !
Jo ni skulle sett (sitt Skånska) på Sibbarps ( Limhamn) parkering P 24 h gratis där Tyskarna också parkerar, parkerings märkningen jo mitt under bilen ( Om ni förstår?), Att sen där blir en ledig plats en bit bort då man "ÖPPET" druckit ett par glas vin minst utomhus!! & kör dit, så hur går det då till i utlandet?
Jo du "Svensson" det gäller bara dej ! Aja baja!!!!?

???????????????:confused:

Bennie
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Campare använder p-platser olagligt i Stockholm

Vooops ! Ni som har skrivklåda, Hjälp killen här, & agera ju fler vi är som värnar & agerar om att få parkera över natten som vanligt folk med vår "bil" !
Jo ni skulle sett (sitt Skånska) på Sibbarps ( Limhamn) parkering P 24 h gratis där Tyskarna också parkerar, parkerings märkningen jo mitt under bilen ( Om ni förstår?), Att sen där blir en ledig plats en bit bort då man "ÖPPET" druckit ett par glas vin minst utomhus!! & kör dit, så hur går det då till i utlandet?
Jo du "Svensson" det gäller bara dej ! Aja baja!!!!?

Du menar att det är bra med den totala anarki som gäller på Sibbarp och Ribban ?
 
Toppen