• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Höganäs

Per&Monica

HBK Medlem
Inlägg
299
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025
Sv: Höganäs

Precis ätit räkor, med vänner nere på gräsplanen bakom restaurangerna. Håller med fast det är lätt att bli hemmablind, fantastisk miljö. Ser till min glädje att det är smockfullt på ställplats och Gratis:D platsen vid lotshuset, friska turistpengar till bygden.

Rull nätt där ute
 
F

F.d. 55350

Guest
Sv: Höganäs

Vet ej var den plats finns. När jag va där för en månad sedan så stor det skyltar att ej fick stå där. Gäller ej det då???
 
F

F.d. 55350

Guest
Sv: Höganäs

Hej,
Du förväxlar nog grus/gräsplanen vid sjöräddningen med gamla lotshusets asfaltplan. 100 m längre västerut med plats för 10-12 bilar.
N 56° 12' 2.81", E 12° 32' 41.54"

Service: toalett i hamnen och kvikkbadet gratis:D

Testa igen Jag förväxla ej grusplanen. Vid blå huset och lotshuset där finns en asvallterad parkering och där står skyltar att man ej får stå på sommaren det är helt rätt att man ej få stå på gräset. Hälften äger kommunen och andra hälften höganäsbolaget. Det små blå skyltarna har roklubben satt upp för de vill kärna pengar på sin plats och du får stå gratis på vintern
 

Per&Monica

HBK Medlem
Inlägg
299
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025
Sv: Höganäs

Hej igen och ursäkta det sena svaret,
Har varit ute och rullat lite med husbilen, Nordkap ToR, rasande fint :).

Jag bor i närheten och går där flera gånger i veckan och aldrig sett någon skylt.
Tänkte kanske att jag blivit lite hemmablind och kollade idag, nix inga skyltar som jag kan se, men inte sagt att de inte finns jag hittar de inte bara.

Någon annan HBK som har info i frågan för där står alltid bilar.

Mvh / Per
 
Toppen