• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avbön

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag lyckades reta upp några Alingsåsare med Montreal i spetsen för ett tag sedan när jag skrev att jag inte kunde begripa varför man inte utnyttjade den fina ån som flyter genom stans centrum bättre. Jag minns inte i vilken tråd jag skrev det så jag startar en ny. Det gällde caféplacering där jag tyckte man borde försökt få till några fina ställen alldeles vid ån.

Nu när jag vistats i stan ett tag så har jag långsamt börjat upptäcka den här fina stadens vackra själ och det händer numera att jag dricker en kopp kaffe på något trevligt ställe. Häromdan satt jag exempelvis på ett gatucafé, le bröd, mitt emot systembolaget och studerade folklivet. Flanören i mig väcks tii liv i den här stan och jag trivs verkligen här. En journalist kom fram och frågade om han fick ställa några frågor och det fick han såklart. Det lär finnas en snutt om mig i dagens Alingsåstidning men jag har inte sett den än.

Alltså, jag ber om ursäkt för min brutala beskrivning av den mycket vackra och trivsamma staden Alingsås!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Avbön

Aldrig i livet! Vi pratade ganska länge och dryftade allvarliga ting men av det blev det bara en väldigt kort, komprimerad text. :D

Jappe
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Avbön

hej jappe ! det var på tiden det kom nåt positivt från dig och särskilt om potätestan ! trodde du hade flytt den ? :D
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Avbön

Alingsås är väl just kännt för sina goda Wienerbröd på någon bakgata där det finns en kondis? Letade efter den för tioår sedan, men hittade den inte. Jodå, jag var nykter. Jag använde tom en gammal bersäker knep, och följde efter polisbilen en halvtimme, med enda resultat att de ville följa efter mig innan de stoppade mig. Mycket märklig diskussion som följde, men inga böter, lite blev det som i USA, blev rekommenderad att fortsatta min resa tomhänt.... Alingsås är bara för de invidga...;)
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Avbön

Tyvärr finns det inga stallplatser värt namnet i den staden Sedan får de ha hur mycket ljus o potatisfestivaler som helst.:(
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Avbön

Det finns faktiskt flera gratisplatser i Alingsås nära centrum och/eller andra begivenheter. Det verkar som om de små näringsidkarna i stan har lyckats freda en del parkeringsplatser från de styrandes möjliga trakasserier mot husbilar.

Jappe
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Avbön - Alingsås

"Tyvärr finns det inga stallplatser värt namnet i den staden Sedan får de ha hur mycket ljus o potatisfestivaler som helst."

Då är vi inne på vad ni vill ha ut av en ställplats. Förmodligen en minicamping?

Själva har vi hittat flera bra enkla ställen att stå på. Bland favoriterna finns Nolhagaskolans parkering, platserna utefter skogen och hela Mjörns strand! Båda har nära gångväg till Ljusfestivalen som vi gärna besöker i år igen, hälsar Björn
 
Toppen