• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Halvintegrerade utsatta!

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Halvintegrerade utsatta!

Kanske man skulle knyta dom där smällarna man hade som liten man knöt fast lite överallt och när någon flyttade på prylen eller öppnade dörren så small det.
Man vaknar nog direkt och inbrottstjuven blir nog oxå överraskad.:D
Fast man får nog inte gå i sömnen.:cool:

/Pelle
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Halvintegrerade utsatta!

Visst är det så att det är Fiat-dörrar på högersidan som man angriper!

Sedan är det oväsentligt om dörren sitter på en alkovbil, en halvintegrerad bil eller en "plåtis". Fast halvintegrerade är ju vanligast av dessa kategorier...
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Halvintegrerade utsatta!

Tjuven är lat , han har lärt sig öppna standard Fiat dörr. Vanligtvis används den lilla rutan. Integrerade bilar ser mer olika ut , dörr och lås är av olika slag och tjuven behöver mer kunskap och erfarenhet. Därför gör de inbrott i samma biltyp och blir bara skickligare och skickligare ju fler bilar de bryter sig in i.

Heosafe lås på framdörrarna förhindrar dessa enkla inbrott.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Halvintegrerade utsatta!


Tänk dig själv att smyga in på natten lyckas öppna dörren och det smäller, du vaknar inbrottstjuven tror han blev skjuten :D, kan tänka mig att den tjuven backar. :D
Har ett helt paket och testat min fru skrek rakt ut när det small. Blir inte en inbrottstjuv rädd då slutar jag åka husbil. :D:D
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Halvintegrerade utsatta!

Tjuven är lat , han har lärt sig öppna standard Fiat dörr. Vanligtvis används den lilla rutan. Integrerade bilar ser mer olika ut , dörr och lås är av olika slag och tjuven behöver mer kunskap och erfarenhet. Därför gör de inbrott i samma biltyp och blir bara skickligare och skickligare ju fler bilar de bryter sig in i.

Heosafe lås på framdörrarna förhindrar dessa enkla inbrott.

Vad är Heosafe för slags lås? Det låter intressant.
 
Toppen