• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vågar vägra facebook

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Se her vedr over læs

från en som vågar vägra facebook :cool:

Tillhörde själv VVFB klubben fram till för 2 somrar sen. Blev vansinnig på sonen när han la upp ett konto till mig :mad:.

Måste erkänna att rätt använd är Facebook ett bra verktyg. Har kommit in i facebook så mycket idag att jag är med och driver 2 grupper vilket jag definitivt inte trodde skulle ske :twitcy:

Vi som ska till Kroatien med husvagn/husbil
och Vi som ska till Italien med Husvagn/Husbil/Mc/Tält/Bil
 

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Sv: Se her vedr over læs

Peter K:s önskan kvarstår obesvarad. Som vanligt kantrar tråden efter bara några inlägg. Jag tror inte behovet av Facebook kommer att uppstå för mig heller, men man vet aldrig.
Knarrevik försöker ändå sakligt förklara nyttan och glädjen med Facebook. Övriga inlägg av Carsten förtjänar ingen uppmärksamhet alls.
Som sagt, Peter K:s önskan i första inlägget kvarstår.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Se her vedr over læs

F.Y.I
Jag har gått ur fb 2ggr, hoppas nu för den sista,
Klarar inte att sålla i all
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Se her vedr over læs

Svært mange lenker til sider og innlegg på FB fungerer helt fint uten pålogging på FB om en benyttet webutgaven. En må bare ikke installere facebook app, da er løpet kjørt! Har testet denne lenken i webleser uten pålogging på FB og den fungerer, så før dere hyler prøv lenken.

Kopiering av innlegg fra FB kan i noen tilfeller rammes av copyright, og lenken i denne tråden går til en video som polisen i Zürich har lagt ut om deres fokus på husbiler med overlast nå i sommer. Videoen er ikke lagt ut andre steder enn på FB.
 
Y

Yjons

Guest
Sv: vågar vägra facebook

En enda synpunkt om Facebook oavsett om man nu måste berätta hur bra man mår eller vad man äter på kvällen.

SKRIV ALDRIG OCH LÄGG ALDRIG UT BILDER FRÅN DEN HÄRLIGA SEMESTERN HUR LOCKANDE DET ÄR ATT BERÄTTA HUR FINT MAN BOR ELLER HUR GOD MATEN ÄR.

Sonen med familj råkade väldigt illa ut härom året när "vännernas vänners vänner" såg att familjen befann sig på semester, gjorde inbrott, tillgrep det mesta av värde inclusive nyckel till arbete med inbrott även där, bilen ur garaget osv. I brevlådan när familjen kom hem fanns även ett 40-tal handlingar om kreditupplysning eftersom gärningsmännen kapat identiteten och beställt varor för flera hundra tusen. Helt osannolikt kom polisen gärningsmännen på spåren och kunde så småningom lagföra dessa men händelsen satte spår för livet hos hela familjen med bland alla digitala minnen, foton o tillhörigheter borta. En kapad identitet innebär stora problem och arbete under lång tid. Under min 40-åriga polistid var inte sociala medier aktuella på samma sätt som i dag och jag ser med förfäran hur många blottar sig aningslöst.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Sv: vågar vägra facebook

Det skulle faktiskt aldrig ens falla mig in att skriva på husbilsklubben.se att jag är bortrest.

Jag är övertygad om att 99,9% av medlemmarna är OK. Det är de få, som tillhör den sista 0,1%, som bekymrar mig och det värsta är att jag inte vet vilka, som hör dit.

//Jan
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: vågar vägra facebook

En enda synpunkt om Facebook oavsett om man nu måste berätta hur bra man mår eller vad man äter på kvällen.

SKRIV ALDRIG OCH LÄGG ALDRIG UT BILDER FRÅN DEN HÄRLIGA SEMESTERN HUR LOCKANDE DET ÄR ATT BERÄTTA HUR FINT MAN BOR ELLER HUR GOD MATEN ÄR. ....................
Det har du säkert rätt i även om vårt hus har ett fullgott larm och väldigt, väldigt uppmäksamma grannar. Det finns många som tyvärr ser en sport i att samla så många vänner som möjligt och då kan det bli farligt. Själva är jag/vi mycket restriktiva och efter ett tiotal år på FB har vi samlat på oss mindre än 20 vänner som vi vet vi kan lita på, övriga förfrågningar har vi tackat nej till.
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: vågar vägra facebook

Det här är rena Star Trek för mig som inte har ens smartphone.
Förresten inte ens mail nu förtiden, då den är i frugans dator. Har en Nokia 3210 som för det mesta är avstängt. Livet fungerar bra för mig.
Jag behöver inte tusentals vänner som jag inte har tid för. Kanske har jag fyra riktiga vänner och några bekanta, mer hinner man inte sköta relationen med. Vad jag förstår så går FB ut på att samla information av användare som sedan säljs för företag som kan göra målinriktad reklam och får mera reda på folks vanor..
Alltså, gäller för mig också, vill man sprida något från FB, så bifoga texten..
 
Y

Yjons

Guest
Sv: vågar vägra facebook

Mina synpunkter vänder sig nu inte mest till oss husbilsåkare eftersom vi till största delen inte tillhör den kategorien som blottar sig på Facebook. Vi har barn, barnbarn, vänner och bekanta där många har den vanan så det skadar nog inte att dela med sig av erfarenheterna ändå. Det finns ingen anledning att jämföra vad som är mest eller minst risk för brott och det är givetvis viktigt att var och en tänker till när man lämnar hus och hem för längre eller kortare tid.
 
Toppen