• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Resa i Sverige del 4

Lars S1

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Partille
HBK-Nr
11519
Medlemskap
2024
Västervik är avklarat. Lysiksbadet visade sig vara en mycket trevlig camping som varmt rekommenderas. Efter tre nätter styrde vi (jag och J-Å med fruar) mot El Stockholmo. Ett fruktansvärt regnande under resan upp mot huvudstaden och ställplatsen på Långholmen. Imorgon styr vi mot Mora.
Dagarna i Stockholm har varit mycket trevliga. Kajaken flitigt använd. Tänk er bilden, att två man paddlar från Långholmen till Kungsholmen, åter till Långholmem är kajaken lastad med två flak öl i fören och aktern. Men vi grejar det mesta. Till Gamla Stan tog vi oss per cykel, ca 10 min. Väl där blev det diverse inköp. Kära hustrun råkade ramla på en liten kreation som sved i plånboken.
Men som sagt imorgon blir det Mora camping, det skall bli trevligt, vi har en fantastiskt vacker huvudstad.
Vi höres.
 
Toppen