• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Resa i Sverige

Lars S1

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Partille
HBK-Nr
11519
Medlemskap
2024
Förra året tre veckor i Polen. I år Sverige. Startade från Götet och körde de 16 milen till vackra Gränna. Ställplatsen i Gränna hamn mycket bra. Sköts numera av ett par pensionärer med den äran. J-Å med fru ansluter i Västervik på fredag. Jag och hustrun vilar så mycket som möjligt inför vad som komma skall. I skrivande stund befinner vi oss på Bauergårdens ställplats. Under förmiddagen körde jag och lilla gumman de 20 000 metrarna från Gränna till Bunn där Bauergården ligger. Om Bauerården finns bara gott att säga. Ställplatsen är helt grym, det bästa jag sett, 250:- per dygn fri wi-fi och fri kabel-tv. På restaurangen åt vi fläsklägg, oj va gott. Ny i bilen för i år är en kajak som nyttjas flitigt. Bunnsjön fick under dagen känna på paddlarna. Bauerården är ett måste att besöka, en magisk plats. Inget för snåljåpar, men har man införskaffat husbil för dyra pengar så vänder man inte på slantarna. Imorgon blir det en lång dagsetapp hela 50 kilometer till Eksjö. Hoppas det finns ett bolag där för nu börjar Ginen sina. Dessutom behöver jag bunkra inför J-Å:s ankomst på fredag. Fortsättning följer. Ha det.
 
Toppen