• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

lås och säkerhet

F

F.d. 29775

Guest
Hej

håller på att försöka säkra husbilen med lås.
Har köpt denna till bodelsdören:

LÃ¥sbygel, Fiamma Security, 46 cm

Har nu en fråga gällande framdörrarna:
kan man exempelvis sätta en kedja mellan handtagen i dörrarna tvärs genom kabinen och låsa med en kodlås, på så sätt är det ju mycket svårt att komma in. Använder man bälten så är det ju lätt att skära över dom.

hör gärna vad ni tycker.
 
F

F.d. 30064

Guest
Sv: lås och säkerhet

Hej
Vi köpte på E-bay från England för några år sedan dessa smidiga, låsbara säkerhetskedjor. Med dessa låsta (vajer innanför det gråa höljet) har varken vi eller någon annan som provat lyckas rycka upp dörren. Sitter så tajt att det inte går att få in någon mejsel eller ngt annat. Det finns även andra små lås att köpa som är låsbara och sätts på insidan. I fjol hade nog till och med Biltema en sort.

//Sylvia
 

Bilagor

  • DSC_0416.JPG
    DSC_0416.JPG
    2,9 MB · Visningar: 20

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: lås och säkerhet

Hej

håller på att försöka säkra husbilen med lås.
Har köpt denna till bodelsdören:

LÃ¥sbygel, Fiamma Security, 46 cm

Har nu en fråga gällande framdörrarna:
kan man exempelvis sätta en kedja mellan handtagen i dörrarna tvärs genom kabinen och låsa med en kodlås, på så sätt är det ju mycket svårt att komma in. Använder man bälten så är det ju lätt att skära över dom.

hör gärna vad ni tycker.

Jag valde Thule inside out istället. (Kan även låsas inifrån.) Monterade HEO safe på framdörrarna, men kedja av rätt längd verkar säkert.
ERIKPER
 
Toppen