• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telenor Frihet

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Telenor Frihet

funderar på att teckna Telenor lägsta taxa utan bindningstid med ett extra sim för 29 kr.
Detta som obundet under de månader vi är på rull.
Lämnar nog Sverige under helgen och tillbaka i April som det ser ut nu.
Mot Portugal och Spanien.

Nu hör jag "vettiga toner" Abris52, bra tänkt. Vi har 50 GB mest för att kunna nyttja hela potten när vi väl är hemma. Med en MB i hastighet utomlands har vi idag kommit upp till ca 12 GB totalt då november snart är slut.

Lycka till A-sommar-bris... bra beslut! ; )
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
803
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Sv: Telenor Frihet

Ni som betalar det högre priset för att endast ha en månads uppsägningstid på abonnemanget observera att Telenor fakturerar per hel faktureringsperiod. Jag sade upp mitt den 11 oktober, det slutade fungera den 11 november, men jag blev fakturerad till den 2 december. Om jag känt till detta hade jag anpassat uppsägningen så att jag hade tillgång till abonnemanget under hela uppsägningstiden. Ringde kundtjänst och klagade, men de hänvisade bara till det finstilta. Det blev alltså cirka 400 kr dyrare än jag tänkt mig.
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Telenor Frihet

Efter första månadens användning av Telenor frihet 24 gb ob. som visat sig att inte räcka till, ringde jag kundtjänsten och ökade abonnemanget till 50 gb. för 100 kr mer per månad.
Det tog 1 minut, sedan fungerade det igen.
Krister.

Det är så det är tänkt att fungera..
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.500
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Telenor Frihet

Nu har vi sagt upp telia efter 43 år och skrivit 24 mån abonnemang med Telenor frihet 50 GB och två telefon nr , mobil bredband ,ett i phone 6 och Apple tv för 715 kr/mån. Apple tv 1600kr ingick när man köpte i phone på black fredag och man fick 50 GB på samma pris som 24 GB.
Hos telia hade vi 12gb mobilbredband och två telefon nr för 615kr/mån.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Telenor Frihet

Nu har vi sagt upp telia efter 43 år och skrivit 24 mån abonnemang med Telenor frihet 50 GB och två telefon nr , mobil bredband ,ett i phone 6 och Apple tv för 715 kr/mån. Apple tv 1600kr ingick när man köpte i phone på black fredag och man fick 50 GB på samma pris som 24 GB.
Hos telia hade vi 12gb mobilbredband och två telefon nr för 615kr/mån.

Bra gjort sacce, men det där med 24 mån bindning...hmmm... Vi har samma upplägg för 628:- (en mobil med gratis allt inom EU/SE + SIM-kort med 50 GB surf för router som delar vidare till paddan, 3 mobiler och datorn) UTAN bindning.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.500
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Telenor Frihet

Bra gjort sacce, men det där med 24 mån bindning...hmmm... Vi har samma upplägg för 628:- (en mobil med gratis allt inom EU/SE + SIM-kort med 50 GB surf för router som delar vidare till paddan, 3 mobiler och datorn) UTAN bindning.

Vi har också router med sim .. Nya i bhone kostar 200 kr/mån ... Abonnemang 515kr /mån
 
F

F.d. 56229

Guest
Sv: Telenor Frihet

Jag har ett gammalt Telenor-abonemang med helt fri surf hemma i Sverige. vill inte byta detta :) som jag betalar 299kr/mån.
Jag köper surfpass av Telenor för 29kr/dag (100mb) när vi reser till/från Kroatien. Väl på plats så finns det kontantkort att köpa för 11€ med helt fri surf som vi sätter i en router.
Resten av året åker vi i Sverige, så detta abonnemanget är jag rädd om...


http://www.vipnet.hr/tourist-offer/en

Fri surf i 7 dagar:spinny:
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Telenor Frihet

Eftersom vi snart åker söderöver så tänkte vi byta till Telenor frihet för våra 2 telefoner,paddor samt router. Står och väger mellan 24G eller 50G.

Hur mycket data i månaden har ni gjort av med ni som är söderöver?
 

Per&Laila

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
622
Medlemskap
2024
Sv: Telenor Frihet

Vi gjorde över med ca 1GB per dag på 2 telefoner, router och padda med lite Tv o tidningar varje dag. Vi har 50GB ,så det var lite över var månad. Datorn tar en del för uppdateringar om man inte kommer ihåg att stänga av automatisk uppdatering som vi gjorde tillbörja med. Fungerade bra överallt i Sverige, Danmark, Tyskland, Frankrike O Spanien.
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.000
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: Telenor Frihet

Eftersom vi snart åker söderöver så tänkte vi byta till Telenor frihet för våra 2 telefoner,paddor samt router. Står och väger mellan 24G eller 50G.

Hur mycket data i månaden har ni gjort av med ni som är söderöver?

12 GB i november, 14 i september. Kollar TV, bloggar, mm
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Telenor Frihet

Det är alltid bättre att välja lägre, för att sedan öka. Väljer du för mycket och vill minska, kommer ibland leverantören att gnälla... :)

Men samtidigt skiljer det så lite mellan 24 och 50 att det snabbt betalar sig om man någon/några månader behöver köpa till extra.
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Sv: Telenor Frihet

En säljare sa till mig att man kan ändra antalet GB om man vill, uppåt eller neråt, vilket är logiskt om det är obundet, gissar att det innebär med en månads varsel. Får se om det stämmer.
 

Solrosen44

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västerås
HBK-Nr
16619
Medlemskap
2026
Sv: Telenor Frihet

En säljare sa till mig att man kan ändra antalet GB om man vill, uppåt eller neråt, vilket är logiskt om det är obundet, gissar att det innebär med en månads varsel. Får se om det stämmer.

Jag ökade på till 24 GB under sommaren och gick sedan tillbaka till 12 GB efter semestern - inga problem alls :). Funkade utmärkt att göra så!

//Ika
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Telenor Frihet

Jag kollade tillbaka hur det varit och det stämmer med drygt 1G per dag när vi är ute så jag valde 50G. Valet underlättades av att batteriet pajade i min gamla iPhone 5 så då fick det bli en ny iPhone och då skiljde det bara 50:- i månaden mellan 24 o 50G.
 
Toppen