• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telenor Frihet

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Telenor Frihet

Södertälje för vår del, haha, kanske för att det är lika kallt på nätterna (0°C i natt här nere i PENIScola). IP-adressen kanske går på temperatur i området?
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Telenor Frihet

Södertälje för vår del, haha, kanske för att det är lika kallt på nätterna (0°C i natt här nere i PENIScola). IP-adressen kanske går på temperatur i området?

Burr så kallt! Hade också Södertälje och här på GranCanaria är det ca +19 på natten, så den teorin stämmer inte ;) :D :D
 

Kinnekulle

HBK Medlem (P)
Inlägg
1.229
Kommun
Götene
HBK-Nr
17207
Medlemskap
2024

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telenor Frihet

Telenor Frihet förlorar snart sin särställning då roamingen blir fri inom EU och Norge så vi lär få se att Telenor har fler ess i rockärmen.

Även Telia, Tele2 samt Tre kommer sannolikt med fler påfund.
Större datavolym i Sverige står på önskelistan. Fria samtal och SMS har spelat ut sin roll när IP-telefoni och Messenger tagit över.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telenor Frihet

Aj då! Jag tog bort messenger tillsammans med facebook eftersom Telenor Frihet gjorde messenger onödigt.

Jappe

Messenger har fördelen att kunna hantera fler än 160 tecken tillsammans med bilder och videoklipp.
Det finns en orsak till att operatörerna släppt SMS fritt, nästan ingen använder det!

PS! Man kan använda Messenger separat om man av någon anledning vill undvika Facebook!
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Telenor Frihet

Tycker Telenor gjort ett bra jobb inför roamingfritt EU. Vi får se hur alla andra operatörer agerar 15 juni och hur villkoren ser ut. Telenor var den enda som har slopat roamingen före och har "räddat" denna vinter.

Förövrigt tycker jag att påståendet om SMS död är överdrivet.


Post och Telestyrelsen
Svenska abonnenter som befann
sig i utlandet överförde 1,1 Pbyte
vilket är en ökning med 75 %.
Nästan all dataroaming skedde
inom EU/EES. De svenska
abonnenterna ringde 199 miljoner
minuter, vilket är på samma nivå
som föregående år. Antalet
skickade sms i utlandet uppgick till 153
miljoner

Under 2015 skickades 13 miljarder sms från mobiltelefoner i Sverige

https://www.induowireless.com/b/sms-fakta-och-historia/
Användandet av SMS har ökat stadigt, framförallt utanför Sveriges gränser. År 2000 sändes cirka 17 miljarder meddelanden, året efter 250 miljarder. Denna siffra dubblerades på tre år så 2004 skickades 500 miljarder SMS. 2010 var siffran uppe i 6100 miljarder och 2012 skickades 14 700 miljarder SMS. Beräkningar gör gällande att det kommer skickas 28 200 miljarder SMS år 2018.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telenor Frihet

Att SMS används i utlandet beror på att man var tvungen att koppla upp sig före Telenor Fritids tid när man ville "messa".

Den yngre generationen använder iMessage och Messenger när de skickar meddelanden eftersom de ofta infogar bild och videoklipp.

Även Facebook används i allt större utsträckning i slutna grupper bland ungdomar.

Trump använder Twitter!
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Telenor Frihet

Att SMS används i utlandet beror på att man var tvungen att koppla upp sig före Telenor Fritids tid när man ville "messa".

Den yngre generationen använder iMessage och Messenger när de skickar meddelanden eftersom de ofta infogar bild och videoklipp.

Även Facebook används i allt större utsträckning i slutna grupper bland ungdomar.

Trump använder Twitter!

Du läste tydligen inte den här raden?:

Under 2015 skickades 13 miljarder sms från mobiltelefoner i Sverige
 

möllergren

FD HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
23027
Medlemskap
2021
Sv: Telenor Frihet

Det finns en orsak till att operatörerna släppt SMS fritt, nästan ingen använder det!

Har du någon källa på detta?
Jag är nämligen mycket tveksam till det du skriver.
Jag är även väl medveten om att flertalet andra appar används flitigt, främst av tonåringar. Men innan jag ser någon riktig fakta på att SMS nästan saknar användare, så tror jag att du skriver ut något som inte riktigt stämmer överens med verkligheten. När du väljer att avsluta den meningen med ett utropstecken så kan man bara tolka det som att du med bestämdhet säger att det är fakta.
Jag tror mer på att det är din egna tolkning av hur mycket SMS används.
Jag ser fram emot källan till ditt påstående.
 
Toppen