• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hurra för Gasolgubben i Falkenberg

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Nu har jag varit o fyllt på mina P11 or. Han öppnade i onsdags och har bara gått ut på Facebook. Han har haft o göra hela tiden. Inte konstigt när Campea har höjt prisetnför en P11 från 369:- till 475:-. Man betalar bara för det antalet kilo som fylls på. Jag betalade alltså 275:- istället för 475:-. Jag förmodar att Campea inte kommer att sälja någon gas i framtiden. Vem vill betala 200:- mer för att fylla på gas. Han fyller alla flaskor, även utländska.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Hurra för Gasolgubben i Falkenberg

Som komplement kan sägas att på Gasol Direkt i Fjärås betalade jag 280 kr för en P11 bytesflaska och för en Pa 10 bytesflaska 250 kr.
Det är även planerat att de skall börja med att fylla gasolflaskor ( och även fasta tankar)och då sjunker priset ytterligare.
Det är bra att sådana här firmor startar upp för att konkurrera med annars rejält överprisade gasolflaskor.
 

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Sv: Hurra för Gasolgubben i Falkenberg

Jag uppmanar alla oss i hb klubben som har vägarn förbi, att utnyttja detta hos Gasolhusgubben! Han fyller alla fladkor, även om dom är halvfulla. Man betalarar per kilo. Campea tar nuvemara 275 för en P 11, tjäna 200, per flaska o utnyttja honom, så att han briv kvar.
 
M

Musse Pigg

Guest
Sv: Hurra för Gasolgubben i Falkenberg

Var och fyllde alla våra flaskor idag. Mycket trevligt bemötande och dessutom bra priser. Lätt att hitta dit och mycket bra parkeringsmöjligheter.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Hurra för Gasolgubben i Falkenberg

Vi var förbi där för några veckor sedan på hemväg från Göteborg. Det skulle passa bra att tanka eftersom den ena tankflaskan var tom och lite taget från den andra. När vi kom dit var det totalstängt, ingen skylt eller någon info om öppettider eller kontaktmöjligheter. Det var bara lite rörinstallatoner på ett par containrar som skvallrade om att vi kommit rätt (förutom en skylt vi infarten till industriområdeskvarteret). Medan vi funderade på vad vi skulle göra kom en kund till som inte heller visste något. Det slutade med att vi båda fick åka utan uträttad fyllning. En skylt med öppettider hade kanske varit bra.
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Sv: Hurra för Gasolgubben i Falkenberg

Är det ert bästa alternativ innan gasolgubben kom som ni har i Falkenberg?

Jag gissar på att det är priset för byte och inte fyllning, kan vara bra att göra ett byte när datumet på sin egna flaska börjar närma sig bäst före..

Hos Gasolfyllarna (Billig gasol – köpa billig gasol och gasoltub | Gasolfyllarna) i Gävle så kollar dom "bäst före datum" innan dom fyller.
Om det är dags för flaskbyte så byter dom ut den. Dom har flaskor av alla modeller. Det verkar som om dom inte fyller utländska flaskor enl deras site.
 
Toppen