• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Michelin Agilis Camping M+S ??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Michelin Agilis Camping M+S ??

Frågan är om dom vet eller bara tar för givet, men om du tror på det där med snow så pröva i lite snö? :)
Tyvärr är det nog så att dom inte vet skillnaden..? :rolleyes:
 
Senast ändrad:

Sander

HBK Medlem
Inlägg
803
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Sv: Michelin Agilis Camping M+S ??

Har varit in och kollat på denna länk stro.se
Enligt Transportstyrelsen skulle däcken med M+S vara godkända att köra med på vintervägar, det behöver inte vara en iskristall också, antingen eller. Men däcken är inte med i listan för godkända däck för husbilar över 3500 kg, alltså är de inte godkända för vår bil som vinterdäck.

Kan möjligen bero på att listan är upprättad av en intresseorganisation som säljer däck, de vill givetvis att vi har dubbla uppsättningar.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Michelin Agilis Camping M+S ??

Hela denna tråd har urartat som vanligt, ingen som håller sig till allvaret och de bestämmelser som finns. Inte många seriösa svar här alltså. De flesta som skriver är "vuxna" människor med rent löjliga inlägg. Inte så konstigt att folk drar sig för att ställa en fråga på forumet. Har man inte något vettigt att komma med så kan jag tycka att det är bättre att inte skriva något än att hålla på med en massa saker som inte har i tråden att göra.
Nu stänger jag tråden då den inte tillför frågeställaren något positivt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen