• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hållare till Garmin 760 Camper

F

F.d. 30659

Guest
Hej!

Vi har precis beställt en Garmin 760 Camper. Vi har en helintegrerad husbil (Bürstner elegance 810i) Att sätta den på rutan känns helt galet spontant. Man når den inte helt enkelt då den kommer för långt fram?

Jag funderar på en Garmin beanbag eller dyligt. Hur har ni med helintegrerade bilar ordnat med motering/hållare till era 760 Campers eller Dezl?

Här behövs lite tips/inspiration till lösning. :)

Vänligen
Martin
 
I

Ickx

Guest
Hej
Jag har Garmin 660 i min Burstner 875. den sitter till vänster om förarplatsen med monteringsbricka på instrumentbrädan. Får syns den bra och går lätt att knappa på.
 

pekke

HBK Medlem
Inlägg
680
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2024
Sv: Hållare till Garmin 760 Camper

Monteringsbricka? Du menar en bricka att fästa sugproppen i som medföljer navigatorn?


Följde det inte med en stor platt bricka med klistertejp som man sätter ovanpå instrumentbrädan ?
Finns annars att köpa i div. storlekar lite överallt där de har GPS/mobiltillbehör.

Ytan där den skall klistras måste först rengöras från fett eller medel som använts på panelen.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024

Bilagor

  • 20160625_142758.jpg
    20160625_142758.jpg
    378,9 KB · Visningar: 229
F

F.d. 30659

Guest
Sv: Hållare till Garmin 760 Camper

Beställt en Brodit Tillv. art. nr. 215547 samt en Tillv. art. nr. 853876.

Som sagt ganska dyrt men då hoppas jag att den sitter bra på plats!

Tack för hjälpen!

Martin
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Hållare till Garmin 760 Camper

Har du satt din Brodit i det högra utblåset till vänster om stereon?

Avser du mej, så nej. I min p-bil har jag den vid vänster A-stolpe, på husbilen har jag skruvat fast den i askkoppen. Den senare ger alltså skruvhål, men det är för att jag har valt det, inte köpt någon del till just min husbil.
På min tidigare p-bil hade jag den vid ventilationsgallret.
 
F

F.d. 30659

Guest
Sv: Hållare till Garmin 760 Camper

Jag har bara beställt min navigator. Gissar att den dyker upp i mitten på veckan. Vet inte säkert alla delar som följer med.
 
F

F.d. 52919

Guest
Sv: Hållare till Garmin 760 Camper

Eftersom även hustrun sköter om GPS:en så sitter den i egenhändigt tillverkat fäste för sugkopp, mitt framför i kabinen! Inte i ventilgallret som skymmer utblåset. När jag kör så håller hon reda på GPS:en och eventuella ändringar, tillika svarar i telefon!
 
Toppen