• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

P11 på väg bort?

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Var och bytte en tom P11 mot en ny idag. Fick då informationen att P11 var på väg bort. Kan detta stämma?

Jag får plats med två P11 (med 2 handtag) i min bil. Men den i plåt med krage istället för handtag går inte in i luckan och samma sak gäller motsvarande kompositflaska. Så man blir ju lite orolig att man ska behöva åka med de mindre flaskorna framöver.
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: P11 på väg bort?

Var på Gas o gasolmästarna i Frölunda förra veckan o bytte P11, frågade då om mellanskillnaden för komposit. Jag tyckte det var lite för mycket pengar o behöll P11. OM det vore utfasning på G så borde det varit ett säljargument?

Likaså skulle fylla en flaska hos Gasolfyllarna i Örebro i höstas, nu ville han inte fylla då röda pluppen vid säkerhetsventilen var borta, utan han ville byta in o skicka min på kontroll (mot besiktningsavgift naturligtvis), även där var det bara tal om stål (nu har jag flera flaskor så det fick bero)

Ryktet dyker upp här med jämna mellanrum, är det mackar o andra mindre bytesställen som planera att ansa sitt sortiment?
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: P11 på väg bort?

Revisionskostnaden är inkluderat i det pris man betalar när man byter in sin tomma gasolflaska mot en fylld "på ordinarie sätt".

Att föst glädjas åt låga påfyllningspriser och sedan klaga på att man ska betala separat för revisionen, låter väldigt inkonsekvent.

Man kan inte både ha kakan och äta den ...
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: P11 på väg bort?

Revisionskostnaden är inkluderat i det pris man betalar när man byter in sin tomma gasolflaska mot en fylld "på ordinarie sätt".

Att föst glädjas åt låga påfyllningspriser och sedan klaga på att man ska betala separat för revisionen, låter väldigt inkonsekvent.

Man kan inte både ha kakan och äta den ...

Varför betala revisionskostnad för varje byte när kontroll bara görs vart 10:e år? Fackhandeln tar bara betalt för gasen när man byter. Jag vill ju åtminstone få äta den kaka jag betalar för....
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: P11 på väg bort?

Revisionskostnaden ingår i "fyllningspriset". Dock givetvis inte hela revisionskostnaden. Självklart tar man hänsyn till hur många gånger en flaska genomsnittligt påfylls under en 10-årsperiod och fördelar kostnaden över detta antal fyllningar.
 

B-A.C

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
18685
Medlemskap
2024
Sv: P11 på väg bort?

För en vecka sedan fyllde jag min (tunga) P11-flaska och passade på att köpa nya lättare P11-flaskan dessutom. Troligen ingen risk att P11 försvinner om man lanserar ny men lättare flaska. 850:- för en fylld lätt P11 hos Gasolkungen.
 

B-A.C

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
18685
Medlemskap
2024
Sv: P11 på väg bort?

Jag har inte sett tyska flaskan men lätta P11an är väl ingen nationell sak, enbart för Sverige, så varför inte? Den kanske funnits på kontinenten ett tag redan..
 

Ovrell

HBK Medlem
Inlägg
662
Kommun
Mark
HBK-Nr
17631
Medlemskap
2025
Sv: P11 på väg bort?

pratade med dom om det vid midsommar.
fylla skall inte vara några problem och är det så . så skall man ringa gasolkungen .
byte av flaskan pratade vi inget om
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: P11 på väg bort?

Fyllde på 2 tomma P11 hos Gasolfyllarna för 289:- st. Den tredje hade utgånget datum men kunde provtryckas för godkännande för 200:- extra (tänk om den inte gått igenom? Hade jag då fått betala skrotningsavgift dessutom?). Valde då att byta den mot en fylld P11 för 349:- i stället på annat ställe. Om man byter tom flaska mot full så är det som sägs tidigare i tråden att det är flera som delar på kontrollen och ev. skrotning av gasflaskan.
 
Toppen