• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattentömmning

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Hoppas detta inte är enHBK:are knackade på men ingen öppnade och dessutom på en av bättre platser vid Axmarby brygga, mår illa när jag ser det.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,2 MB · Visningar: 36

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.581
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Vattentömmning

Det är ju inte säkert att det är en som inte bryr sig, det kan ju hända att de helt enkelt har glömt att stänga avtappningskranen. Det har hänt mig, ca. en gång vart fjärde år hittills :oops:.
Vatten med lite diskmedel, tvål och tandkräm i gör ju ingen större skada i.o.f. men det ser ju väldigt illa ut särskilt om man står på asfalt.

M.v.h. JANKRO.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Vattentömmning

Har kollat med kollegerna på miljöavdelningen och svaret är. Detta är betydligt miljövänligare (om det bara är disk- och tvättvatten) än när vi tvättar våra husbilar på gräsmattan eller gårdsplanen och inte för att tala om på asfaltplanen med dagvattenbrunnar.
Men håller med det ser inte snyggt ut.:mad::mad:
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.501
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Vattentömmning

Det är nog inte så farlig att tappa gråvatten på grus men jag tycker att det är äckligt att parkera på en sån plats som är blöt och luktar illa och sen om en barnfamilj parkerar där och ungarna leker mer gråvatten lera.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Vattentömmning

Det är väl inte bara diskmedel, tvål och tandkräm i vattnet, det är ju också det som tvättas bort med dessa medel: hudrester, bakterier, matrester och allt som hälls i vask, tvättställ och dusch! Det blir inte så aptitligt för den som kommer till platsen efteråt? :mad:
 
Senast ändrad:

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Vattentömmning

Gråvattentrådar är tradition. Kan släppas på grus men skall göras som när man backar. Med insidan och med god uppsikt
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Vattentömmning

Håller med Montreal i detta, inte så kul för nästa gäst att stå i kleten på första parkett och få in det i husbilen färskvatten var det inte då det skummade om det.
Min åsikt är trots allt kommer jag till en ställplats då ser jag till att avtappningar är stängda, har varning skrivet på instrumentbräda, glöm ej avtappningarna. Min fru har stenkoll på detta.
/Pelle
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.572
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Sv: Vattentömmning

En solig dag under kristihimmelsfärdshelgen i år såg vi en pöl, som luktade gråvatten, på den ojämna asfalten mellan campingen (Villa björkudden?) och Elmias område i Jönköping. Mindre än 150 m från campingens gråvattentömning!
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Vattentömmning

En solig dag under kristihimmelsfärdshelgen i år såg vi en pöl, som luktade gråvatten, på den ojämna asfalten mellan campingen (Villa björkudden?) och Elmias område i Jönköping. Mindre än 150 m från campingens gråvattentömning!

Hoppas verkligen att det var läckage och inte att det var någon som bara struntade i det.

Pelle
 
Toppen