• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken camping är dyrast i Sverige?

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Vilken camping är dyrast i Sverige?

Vi vet.... vi var förbi och kollade i söndagseftermiddag.

Då stod det en en (1) husbil och lika många husvagnar dvs. En (1).

Snygg, välordnad camping, 75 tomter, med havsutsikt och närheten till Furuviksparken.

Under samtalet med tjejen i receptionen fick jag veta, "ja, det är lugnt"... Jaha.

Klart att det är alldeles fel pris i Gävle i mitten av juni. Liten efterfrågan och hur mycket gratisplatser som helst i området.

Passerade alldeles nyss ställplatsen på Södra Skeppsbron, 2 Franska, 2 tyska och en svensk husbil.

Tommy
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: Vilken camping är dyrast i Sverige?

Hej Pelle &Lena ! Det kostar till och med 475:-/natt men på andra sidan kostade det 300:-/natt även det dyrt, men vad gör man inte för att roa barnbarnen dom hade väldigt kul och vi med dom, var sedan fram och kollade ställplatsen mitt emot Gevalia åkte i ställe till en fin ställplats vid Gysinge Bruk fin solnedgång i forsen i Dalälven (myggfritt !!!)
En fin midsommar önskar
Hasse & Ingegerd med två barnbarn
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Vilken camping är dyrast i Sverige?

Jag brukar säga att den dyraste campingen är GEKÅS camping. Kan kosta flera tusen kronor dygnet!

Oslagbart kostade mig närmre 6000kr för ett dygn vad fick jag, 2 kg pulversläckare 2 brandvarnare 1 t-shirt ochdessutom fick jag betala maten.
Grrrrrrrrrr
/Pelle
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Vilken camping är dyrast i Sverige?

Hej Pelle &Lena ! Det kostar till och med 475:-/natt men på andra sidan kostade det 300:-/natt även det dyrt, men vad gör man inte för att roa barnbarnen dom hade väldigt kul och vi med dom, var sedan fram och kollade ställplatsen mitt emot Gevalia åkte i ställe till en fin ställplats vid Gysinge Bruk fin solnedgång i forsen i Dalälven (myggfritt !!!)
En fin midsommar önskar
Hasse & Ingegerd med två barnbarn

Är det du Hasse som ringde mig när jag jobbade? Vi åkte upp Måndag fm till Stråtjära naturcamping och blev nästan bortkörda då jag ställde om vår husbil så att Tyska bilar skulle få plats, har nog blivit familjecamping där.
 
Senast ändrad:

olsborgs

HBK Medlem
Inlägg
402
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2024
Sv: Vilken camping är dyrast i Sverige?

Vilken camping är dyrast i Sverige?
Furuvik havscamping i Gävle 474kr/dygn med husbil entré till Furuvik 229kr + ev åkband 199kr tror ni att det står många husbilar där
Kom igen nu och slå detta,

/Pelle

Vi hade tänkt oss en god middag på Furuviks havskrog,
men när vi fick höra priset på en extremt blåsig plats
åkte vi till Älvkarleby och till Laxön.
Grusplan med forsen som bakgrundsljud,
och en restaurang med god mat till rimligt pris.
Cirka 150kr mer än bara en övernattning.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Vilken camping är dyrast i Sverige?

Vi hade tänkt oss en god middag på Furuviks havskrog,
men när vi fick höra priset på en extremt blåsig plats
åkte vi till Älvkarleby och till Laxön.
Grusplan med forsen som bakgrundsljud,
och en restaurang med god mat till rimligt pris.
Cirka 150kr mer än bara en övernattning.

Det gjorde ni rätt i.
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: Vilken camping är dyrast i Sverige?

Hej Pelle & Lena ! Jo det stämmer jag ringde Dig, hoppas jag inte störde så att Du tappade en bunt massaved. Förresten 6.000:- hos GE-KÅ:s var väl inte farligt har varit med om värre, men då var det mesta till barnbarnen och det får man svälja, man får ju se dom växa upp åtminstone nåt år med det man har klätt upp dom i. Eller som man brukar säga "det kostar att ligga på topp"
En skön midsommar till Er alla HBK:are önskar
Hasse & Ingegerd
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Vilken camping är dyrast i Sverige?

Hej Pelle & Lena ! Jo det stämmer jag ringde Dig, hoppas jag inte störde så att Du tappade en bunt massaved. Förresten 6.000:- hos GE-KÅ:s var väl inte farligt har varit med om värre, men då var det mesta till barnbarnen och det får man svälja, man får ju se dom växa upp åtminstone nåt år med det man har klätt upp dom i. Eller som man brukar säga "det kostar att ligga på topp"
En skön midsommar till Er alla HBK:are önskar
Hasse & Ingegerd

Det gick bra Hasse, vi åkte till Axmar brygga och vilade upp oss med god mat.
Åkte vidare till Stråtjära badet men det har blivit en familjecampkng under högsäsong så det fanns ingen plats, det blev en rundresa i Dalarna och nu är vi hemma och gör iordning tills barn och barnbarn dyker upp på Midsommarafton.
Ha en riktigt trevlig fortsättning på sommaren och ät mycket gott i förhoppning fint väder på Fredag.
Säjer som Hasse ha en riktigt trevlig Midsommar alla HBK:are.

/Pelle
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Vilken camping är dyrast i Sverige?

Vilken camping är dyrast i Sverige?
Furuvik havscamping i Gävle 474kr/dygn med husbil entré till Furuvik 229kr + ev åkband 199kr tror ni att det står många husbilar där
Kom igen nu och slå detta,

/Pelle

Idag, den 13 juli följde vi upp den här tråden och svängde in och kollade beläggningen på Furuviks Havscamping nu mitt i högsäsongen.

Klockan 15.00 idag stod 6 husbilar och 15 husvagnar på campingen. Enligt deras hemsida så har man 164 campingtomter, dvs nästan 13% beläggning mitt i högsäsongen!

Men det är klart tar man 475 kr/dygnet plus campingkortet, så får nog Furuviksparken vänta i väldigt många år innan investeringen är återbetald, om någonsin.

Märklig prissättning. Själva parken är väl huvudattraktionen och campingen är rimligen en servicefunktion för att göra parken attraktivare och mera lättillgänglig. Men prissättningsfilosofin här verkar vara tvärtemot.

Nästan tomt är det i allafall.
 
Toppen