• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Har du ydet hjælp til din yndlings APP i dag?

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.779
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Der findes en stor mænge elektroniske dimser, der kan hjælpe os på vor færd som autocamperturister. Og til alle dem findes der en endnu større mængde programmer og APP-er, som er "uundværlige".

Vi vælger vel alle nogle enkelte, som vi nødigt vil undvære i det daglige. For mit vedkommende er det
min Garmin GPS med omhyggeligt udvalgte lister over forskellige POIs
min smartphone med gode Apps
min lille og handy PC med internetopkobling "like home", så jeg, uanset hvor jeg kommer i Europa, kan arbejde på diverse hjemmesider i forbindelse med mit frivillige foreningsarbejde

Men nu er det ofte sådan, at mange af disse uundværlige App-er og hjemmesider sjældent er bedre, end brugerne gør dem til.

Jeg møder af og til mennesker, enten på nettet eller i det virkelige liv, som brænder en del negativ energi af på at klage over pålideligheden af oplysningerne eller af manglende indhold i disse App-er.

Jeg vil jo hellere hente positiv energi ved at hjælpe udviklerne med at forbedre App-er og hjemmesider. Så hver gang jeg kommer til et sted, der kan være af nytte for autocamperturister, så bruger jeg lige et minut eller to til at checke op på de oplysninger mine yndlingsapp-er har om stedet. Det kan være fordi jeg har gjort holdt med camperen, eller fordi jeg kommer forbi på min cykel- eller vandretur.

Og mangler der et billede, har faciliteterne eller prisen skiftet, så sender jeg lige de nyere oplysninger til udvikleren. Og i langt de fleste tilfælde, så går der ikke lang tid, før oplysningerne er tilført eller rettet.

Så jeg har efterhånden et par kortere eller længere lister med ændringer i HERE maps, Stellplatz-danmark.dk/DACF-app, Tömningsplatser Husbilsklubben.se, Campercontact.com, Bordatlas.de og flere. Alle disse lister minder mig om, at jeg og ikke mindst andre autocamperturister fra ind og udland vil få bedre gavn af APP-en/hjemmesiden næste gang stedet besøges eller et besøg planlægges. Se, det giver mig positiv energi og en stor tilfredsstillelse at vide det.

Så jeg tillader mig igen at spørge: Har du ydet hjælp til din yndlings APP i dag?
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Har du ydet hjælp til din yndlings APP i dag?

Det var ett mycket bra inlägg Jimmy. :)
I slutändan är det vi användare som påverkar om en tjänst/app/funktion blir bra eller inte.

mvh jocke
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Har du ydet hjælp til din yndlings APP i dag?

Jag önskar att det fanns bara en "yndlings APP" med allt det vi moderna "nomader" behöver. Det går inte längre att navigera med solen eller stjärnorna, man kan inte tömma restprodukter var som helst, går ej att hämta vatten i bäcken, osv...

Nu är det flera hårdvaror (telefoner, datorer, läsverktyg, GPS manicker) som man har med sig och alla ska matas med flera & olika mjukvaror/applikationer (app:ar) ...där alla gränssnitt följer sin egna standard (alltså ingen ISO i siktet ännu). Dessutom är det bra att ta med sig även papperskartor, i alla fall för att "kvinnan" också ska känna sig trygg! Sen ska man ut på en stadspromenad i t.ex. "Barcelona" med allt ovanstående väl instuvat i ryggsäcken, förutom alla mynten, passen, vatten, regnkläder och annat "nödvändigt". Det är tufft att "röra på sig" idag, men sjutusan så roligt ändå : )

sextant.png
 
Toppen