• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Det var i Gävle som Eva&Hasse9 mötte dramatiken.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Vi är många som följt Eva och Hasse´s resor runt om i Europa.

Trevliga reseberättelser från olika delar av Europa, sevärdheter, ställplatser och möten med andra husbilsåkare.

Men så kom paret till Gävle och Brynäs, det blev en vändpunkt från det lugna trygga resandet på sydliga breddgraderna.

Här blev resan mera dramatisk och lyftes till en en annan, mera spänningsladdad nivå.

Tyvärr ser man inte den verkliga dramatiken på bilden

IMG_3695.JPG

Men det är så att Eva är inlåst på toaletten, dörren har gått i baklås. Serviceteknikern på bilen, är Tommy som var så oteknisk att han aldrig fick klar skärbrädan i slöjden i skolan. Han står fortsatt på samma tekniska nivå.

Här ropas det goda råd mellan den inlåste och serviceteknikern som skruvat loss ytterplåten på låset för att mötas av massivt trä.....

Ja, det var lite kaos ett tag och Hasse sökte lugna hunden, genom att berätta att matte både hade vatten och toa......

Men så, ja jag tror det var ett Guds under, så sa det klick och dörren bara öppnade sig!

Nu skall vi inte längre uppehålla Gud med att fixa våra toalås, så imorgon köper vi ett nytt.

By the way.... det var mycket trevligt att få se Eva och Hasse här hos oss ikväll.

Tommy
 
F

F.d. 55616

Guest
Sv: Det var i Gävle som Eva&Hasse9 mötte dramatiken.

Ja så kan det gå när haspen är på! Varför låsa dörren när man bara är två i HB eller hemma?
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Det var i Gävle som Eva&Hasse9 mötte dramatiken.

Tack för i går, det var trots allt en trevlig kväll.

Jag har nu hämtat mig helt ifrån den ofrivilliga inlåsningen. Fick faktiskt banka på dörren rätt så hårt innan någon hörde. Men förr eller senare så hade väl någon, förutom Zacko, saknat mig. Jag fick bara lite panik när det började ta lite lång tid innan jag kom ut.
:bye:
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Det var i Gävle som Eva&Hasse9 mötte dramatiken.

Ja så kan det gå när haspen är på! Varför låsa dörren när man bara är två i HB eller hemma?

Men nu var vi inte hemma eller i husbilen utan på besök hos Los Suecos. Låser alltid dörren om mig när jag är hos andra.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Det var i Gävle som Eva&Hasse9 mötte dramatiken.

Ja så kan det gå när haspen är på! Varför låsa dörren när man bara är två i HB eller hemma?


Läser du tråden eller tror du vad som står? Inte undra på att trådar spårar ur.
:mad:::mad::mad:Hasse
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.464
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: Det var i Gävle som Eva&Hasse9 mötte dramatiken.

Hände mej på en parkering i Norge. Två Grekiska ungdomar fick upp dörren,men pinkade själva med dörren på glänt för säkerhets skull :wideeyed:
 
Toppen