• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Navigation för Android

F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Jag gav igo sämsta möjliga betyg i google play, fick svar i alla fall, men det ser väl ut som det brukar...



Vi vill berätta att utvecklaren av Android-appen iGO Navigation har svarat på recensionen du skrev om appen på Google Play den 2017-apr-12.



iGO Navigation
Your rating:★
The maps are old and with no update since the release i think it is time to go somewhere else. New maps should make iGO Navigation good again, If support for kml/kmz files was implemented iGO should be great!
Utvecklarens svar:
Dear Joakim,

Thank you for your feedback. We are already working on updating the maps of iGO Navigation.

We kindly ask for your patience and understanding as the new maps will be released shortly. You will be able to access the updates, free of charge, through the in-app Shop of iGO Navigation.

NNG Support



Patience och understanding är det som gäller alltså, saker jag inte alltid är bra på.
Shortly, javisst, lite luddigt tidsbegrepp kanske, och eftersom vi hört det ett tag så kanske det gått inflation i det.

mvh jocke
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Sv: iGO Navigation för Android

Har nog skickat 50 mail till IGO Navigation support om uppdatering av kartor. Alltid samma svar. " Dear Åke.
We are currently working on the new map update and hope to release it soon. I kindly ask you for your patience.
If you have further questions, do not hesitate to Contact us! Best regards Gerard."
Hela tiden samma svar. Troligtvis en standard fil dom returnerar hela tiden, enklast för supporten.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.897
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: iGO Navigation för Android

Har nog skickat 50 mail till IGO Navigation support om uppdatering av kartor. Alltid samma svar. " Dear Åke.
We are currently working on the new map update and hope to release it soon. I kindly ask you for your patience.
If you have further questions, do not hesitate to Contact us! Best regards Gerard."
Hela tiden samma svar. Troligtvis en standard fil dom returnerar hela tiden, enklast för supporten.

I början på april fick jag beskedet "very soon" vilket skulle tyda på att det är ännu lite närmare. Har dock nu i veckan bett dem precisera vad very soon innebär.

Hälsar Kjell
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Så ska man göra när man köpt sig en ny telefon/platta:

Android: Sign in the Google Play Store through the Google account you used with your previous device, and go to “All” in the “My Apps” menu to download iGO Navigation to your new device. After your seven days trial period ends, please do the following to access your previously purchased contents:

In iGO Navigation go to Shop > Purchased Items > Tap on the arrow in the bottom right corner > Restore Purchases


Återstår att se om det fungerar.

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Jag fick det aldrig att fungera, nu har kartorna uppdaterats och nu får jag det att fungera precis lika lite.
Felkod 108, någon som råkat ut för det och har hittat en lösning?
Tänkte testa lite själv innan jag kontaktar supporten.

mvh jocke
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: iGO Navigation för Android

Undrar vad detta är? Uppdatering av kartor eller något annat.

igo.jpg
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Jappe, det har kommit en uppdatering av kartorna, äntligen, men så där såg det inte ut på min skärm när jag försökte ge mig på det, så jag har inga svar till dig, inte till mig själv heller. :D

mvh jocke
 

JanB

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2024
Sv: iGO Navigation för Android

Jag blev debiterad en gång till, det kan väl inte vara meningen? Samma googlekonto.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Svaret på min fråga angående vad fel 108 innebär och vad jag kan göra åt det:

We are aware of this error and our developers are already working on a solution. I would kindly ask for your patience during the process. I will notify you once we have any results.

Thank you for your kind understanding.

Please, accept our apologies for the inconvenience caused.



Hmm, patience, understanding och apolgies i samma svar, undrar om dom kommer ihåg mig efter min feedback i googleplay där jag skrev ganska ärligt vad jag tyckte.

Men okej, jag väntar väl ett tag till, jag börjar bli ganska bra på det.

mvh jocke
 

JanB

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2024
Sv: iGO Navigation för Android

Och jag fick samma svar när jag blev debiterad för uppdateringen
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iGO Navigation för Android

Sådärja, fick ytterligare ett mejl om att de nu skulle vara möjligt att ladda hem de redan betalda kartorna och det fungerade hur fint som helst. :)

Konstaterar att iGO har gjort lite av ett misstag när de är ärliga och talar om att kartorna är från Q4 2016, hade de kallat dem något i stil med bara ett nummer, eller datum efter deras publicering, så hade nog klagomålen blivit färre. ;)

Konstaterar även att Waze har bättre karta än iGO i mitt närområde, men jag är helt övertygad om att iGO kommer att duga ett tag till nu, det är bara det där med saknad kontakt med planeringsapparna...
Jag frågade utvecklarna vid Locus Map om de hade lust att titta på problemet, de svarade att de brukar engagera sig om appen är populär och har mer än en miljon installationer, iGO levde inte upp till det den gången och jag vet inte om de passerat en miljon ännu.

mvh jocke
 
Toppen