• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin Nuvi

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Nuvi

I dag så kom det upp ett meddelande om att minnet på navigatorn var fullt. Det är den första uppdatering jag har gjort så det verkar otroligt. Så jag tror att det är på samma sätt för mig, den har uppdaterat om och om igen. Men nu vet jag hur jag ska göra. Hur fur jag bort allt som nu tar plats?

De brukar känna av om minnesutrymmet är otillräckligt och inte påbörja nedladdningen om det är otillräckligt.
Men det kan ju vara olika funktion på olika modeller eller helt enkelt något fel.

Om ni laddar ner de uppdaterade kartorna via mapinstall så kan ni välja vilka kartdelar som ni vill installera. En kartuppdatering brukar bestå av 330 - 360 olika kartdelar och då kan ni markera vilka av dem som ni vill installera på enheten.
Själv har jag uteslutit hela Sydeuropa eftersom vi inte har något intresse av att åka dit. Skulle man nu ändå få lust att åka dit så går det bra att installera dessa kartdelar i efterhand.
 
Toppen