• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Diamond Brite efter 5 år

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Är mkt nöjd med DB-behandlingen som gjordes f drygt 5 år sedan. HBn fortfarande blank o framför allt lätt att tvätta. Dock har "kepsen" över halvintegrerade hytten blivit rätt så matt. Inte så lätt med plasten där uppe som på övriga ytor på husbilen, spec efter 3 vintrar i sydensolen.
Var till Trelleborgs Bilvård idag för tvätt o årliga kontrollen, fick besked att de inte var nöjda med hur kepsen såg ut, så de polerar upp o behandlar den igen lite senare i sommar på garantin. Så får man nöjda kunder! Heder åt Trelleborgs Bilvård!
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Diamond Brite efter 5 år

De behandlade min personbil där för ett par månader sedan, ett verkligt kanonjobb gjorde de.
Drivs av en äldre man som är noggrannheten själv. Gamla, hederliga skolan gäller, kundregister och bokningar sköter han helt manuellt, inga datorer där inte.
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Diamond Brite efter 5 år

Om jag förstått det hela rätt, så är behandlingen fem år gammal på en bil som använts i stort sett varje dag med många mil och tre vintrar i södern? Jag är imponerad! Undrar lite hur du tvättar bilen, om du använder något speciellt skonsamt tvättmedel avsett för barnrumpor? Och hur ofta tvättar du, ungefär? Hur är det med alla insektsplaffar?
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Diamond Brite efter 5 år

Hej!
Tänkte fråga om du kommer ihåg vad priset va ?

mvh elegansen

Majzzan kanske betalade ett annat pris, för personbilen (5 m) betalade jag 4000:-(rabatten 1000:- avdragen).
Funderar på att lämna dit husbilen också, för den vill de ha ca 1000:-/lpm.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Diamond Brite efter 5 år

Om jag minns rätt betalade jag ca 1000kr/m+moms.
Fick dessutom en hel del bilvårdsprodukter med "på köpet".
Mkt pengar, men så här i efterskott kan jag konstatera att det var värt varenda krona eftersom jag av naturen är rätt lat :D Orkar inte hålla på o vaxa o dona varje år.
Husbilen har gått drygt 6000 mil, stått ute året om o som sagt under gassande vintersol några ggr, t.o.m. på GranCanaria några månader i vintras.
Oftast har jag bara spolat/tvättat av den med rent vatten o en sån där grön "korvig" mirakelhanske på skaft. Har bara använt Diamondbrites medel några ggr/år när det behövts lite extra, förutom svagt såpvatten som jag sprayat på fronten ibland som blötläggning innan jag tvättat bort insekter. En gång har jag fyllt på förrådet o köpt mer medel från dem.
Köpte ny personbil förra året och den fick en behandling den också.
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Diamond Brite efter 5 år

Vi har också gjort den behandlingen och håller med, klart värt pengarna.
Kan med gott samvete rekommendera Trelleborgs Bilvård mycket trevligt o proffsigt bemötande.

Hälsningar Sanddammaren
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Diamond Brite efter 5 år

Håller med, hämtade husbilen häromdagen efter gjord behandling hos Trelleborg Bilvård. Har därefter kört 150 mil i Sverige och så lätt att få bort insekter mm har det aldrig tidigare gått. Smuts som rykt upp på "aktern" kunde efter att det torkat borstas bort med en mjuk borste. Kostnad 7000:- för 7,5 m.
Samma sak med personbilen som behandlades i våras, fantastiskt lättvättad.
De garanterar behandlingen i sex år, mot årlig kontroll á ca 300:-, intressant att se hur det håller.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Diamond Brite efter 5 år

Intressant att Trelleborgs bilvård minskat priset för en 7,5 meters bil från 12000:- till 7000:- de senaste 5 åren.
Jag frågade dem på en Diamondbritebehandling för drygt 5 år sedan men valde att behandla i Lidköping för runt 8000:-.
Behandlingen har fungerat i drygt 5 år men nu så behövs det mer jobb att både tvätta och få bort svarta ränder.
Kanske dags att kolla igen?
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Diamond Brite efter 5 år

Kapar tråden för att veta om DB finns i Göteborg med omkrets? Någon som i så fall har någon erfarenhet av det?
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Diamond Brite efter 5 år

Intressant att Trelleborgs bilvård minskat priset för en 7,5 meters bil från 12000:- till 7000:- de senaste 5 åren.
Jag frågade dem på en Diamondbritebehandling för drygt 5 år sedan men valde att behandla i Lidköping för runt 8000:-.
Behandlingen har fungerat i drygt 5 år men nu så behövs det mer jobb att både tvätta och få bort svarta ränder.
Kanske dags att kolla igen?

Egentligen skulle det kosta 1000:-/lpm= 7500:- men den äldre gentlemannen som äger firman jämnade ut priset utan att jag försökte pruta.
 
Toppen