• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasoldriften till Domestic kyl och frys strular

linander

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Gävle
HBK-Nr
19849
Medlemskap
2024
Har fått litet problem med gasoldriften i vår Adria 707 Vision. Allt funkar med autoinställningen på Domestickylskåpet för batteri och el. Men vid fricamping och omkoppling till Gasoldriften blinkar lampan gult och kylskåpet slutar gå. Övrig gasol till spis och värme funkar kanon. Hur felsöker jag och vad kan det bero på?
 

Nisse och Nana

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Sv: Gasoldriften till Domestic kyl och frys strular

Har ungefär samma probblem, i auto läget kopplas inte gasolen in automatiskt. Tidigare ställde jag om till gasoldrift och när det fungerade så slog jag om till auto igen varvid gasoldriften gick in. Idag måste jag ställa om manuellt till gasoldrift för att kyl/frys ska fungera. Var ligger problemet?
 
F

F.d. 18732

Guest
Sv: Gasoldriften till Domestic kyl och frys strular

Hej,
Förlåt att ja kapar er tråd men vill bara checka om ni löst problemet?
Ni verkar så mycket kunnigare än mig.

Jag har också fått problem med min kyl (förvisso en annan modell) men tänkte ändå kolla om någon av er ev. kände igen mina fel?

Det här med att rensa brännaren måste jag testa. Tack för länken Monica & Robert!

Här är länken till min tråd:
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/807000
 
Toppen