• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Be on Road - Aponia

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Be on Road som inte funkade riktigt med iOS har kommit med en efterföljare från samma tillverkare vid namn Aponia. En enkel men överskådlig navigeringsapp som är gratis att ladda ned och använda.

image.png
 

lenmar

HBK Medlem
Inlägg
1.315
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2024
Sv: Be on Road - Aponia

Har laddat ner appen för Sverige. Hittar inte min gata Bjärbytorpsgatan i Norrköping?
Lennart
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Be on Road - Aponia

Laddade ned till min lumia 1020 istället för here som microsoft inte längre stödjer, en återställning av telefonen raderar here eftersom den synkar mot micro microsoft.
Tyvärr stödjer den inte svenska varken på skärmen eller röststyrningen.
Och det känns lite svårt och lätt att missuppfatta. Men jag ska testa live.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Be on Road - Aponia

Kart appen fra Microsoft er en utvidelse av Here appen for windows. Om en ser på copyrights og about / om så står både Here og Microsoft som utgiver av programvaren og Here for kartverk.
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Be on Road - Aponia

Jag hittar ingen röststyrning i den appen jag har, faktiskt verkar den mest användbar som bara en vanlig karta. Telefonen var ju återställd när jag köpte den och det var nästan ingenting i den utom att det var tyska på ett ställe och tysk intruktionsbok.
Så here finns inte alls och enligt forum är den microsoft har väldigt dålig.
La in en gammal app men telefonen vill inte installera eftersom jag måste vara uppkopplad mot microsoft store och där finns den inte, det är en inbyggd spärr. Borde gå att ladda från Nokia men de har ju tydligen sålt av allt, står ju livstids garanti på app och uppdateringar men det gäller inte längre alla löften är brutna som vanligt.
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Be on Road - Aponia

Fick upp meddelande att jag hade 14dagar kvar på min trial Aponia!
Så gratis är det inte man får bara testa gratis, bluff och båg som vanligt med gratisappar.
 
Toppen