• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värme i Kabe husbil

Roger-Kristina

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Piteå
HBK-Nr
14871
Medlemskap
2024
Vi köpte våra Kabe husbil ny året 2014, och vi har ingen cirkulation på värmen, den har aldrig fungerat, Granec i Luleå har försökt fixa men dom klarar det inte, både Granec och vi har försökt få någon på Kabe att ta tag i detta, men dom svarar varken i telefonen eller på mailen. Har även haft andra fel på bilen, som dock är fixade av Granec
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Sv: Värme i Kabe husbil

Min erfarenhet av Kabe är att dom är snabba att besvara email
 

molle78

HBK Intresserad
Inlägg
38
Kommun
Habo
Sv: Värme i Kabe husbil

Har också bra erfarenheter av att dom svarat samt fixat om det varit något, bor förvisso nära fabriken men på service har det alltid varit kanonbra bemötande.
Har ni/Granec luftat systemet på alla ställen ordentligt? om det är mycket luft så blir det knappt någon cirkulation, för pumpen går väl?
Hoppas det löser sig för er.
Ring Oliver på service, mycket bra att ha att göra med.
 

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.707
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
Sv: Värme i Kabe husbil

Troliga orsaker är. Luft eller låg nivå i systemet. Felande cirkulationspump. Felande termostat.
Hoppas ni får ordning på detta, för värmen i kaben är ju annars jäkligt bra.
 
Toppen