• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolspis

douglascollier

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
19781
Medlemskap
2025
Kan någon hjälpa mig.
Vad är detta??Och var kan jag köpa det?
Den sitta i reglerventil på spisen.
 

Bilagor

  • Gasolspis.jpg
    Gasolspis.jpg
    1,4 MB · Visningar: 11

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Gasolspis

Hejsan, utan att just meckat med en helt lika, så är det en variant av elektrisk tändsäkring (det som håller öppet för gasolflöde så länge som lågan brinner) med hjälp av en svag spänning som bildas av avkännaren i lågan. Om lågan slocknar/blåses ut m.m. så stänger den av gasolflödet.
Det finns även andra varianter och utseende.

Har du problem med att lågan inte vill brinna efter du tänt den och släpper fjäderbelastade knappen, eller tänder den inte alls för då kan det vara något annat fel.
nkjjkn.JPG
De kan lätt bråka av enbart lite dålig kontakt vid anslutningen.

Det går att skicka efter, men enklast kan vara att köpa en hos en husvagns/husbilsfirma som har lite blandade reservdelar.

M.v.h. JANKRO.
 

douglascollier

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
19781
Medlemskap
2025
Sv: Gasolspis

Hej
Tack för hjälpen,Jag hade kontakt med Lööfsgasol och han fixat det så att jag kunde beställa det på deras websida. Vänta nu på leveransen nästa veckan så att kan får igång spisen egen.
:)
 
Toppen