• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Knapp till takluckan Knaus

F

F.d. 55397

Guest
Tackluckan gick inte att köra ner (men upp), efter lite krångel så polvände jag och då funkade "öppna" knappen som "stäng". Rimligtvis är knappen trasig, frågan är vart får jag tag i en ny?

dvs återfjädrande till mottläge, 6 stift, matning i mitten polvändning sker med sladdar på baksidan. Inbyggnadsmått 20*23mm (mätt med tumstock).
Tips på ersättningsdel som kan köpas vart??

knapp.jpg

knapp2.jpg
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Knapp till takluckan Knaus

Kan denna va nåt?

Ser ut att kunna passa efter lite mindre justeringar.
15:- inklusive frakt för 2st är ju inte direkt dyrt.... Man får dock räkna med ca 4 veckors leveranstid.
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Knapp till takluckan Knaus

Kan denna va nåt?

Ser ut att kunna passa efter lite mindre justeringar.
15:- inklusive frakt för 2st är ju inte direkt dyrt.... Man får dock räkna med ca 4 veckors leveranstid.

"storleksfelet" är ju åt rätt håll, värre om det blir glapp.
Leveranstiden lite avskräckande map semesterplanerna... hmm
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Knapp till takluckan Knaus

Jo jag märkte det när jag fick den.... :)

Hursomhelst så vart det inte bättre, luckan går åt ena hållet men inte andra (polvändning av matningen så går den åt andra hållet).

Jag trodde att det var en enkel motor och via sladdarna på knappen så polvänder man för upp/ner. Det går 2 trådar till den motor som syns (och går fram/baklänges beroende på polariet). Men det sticker även några trådar vidare bakom panelerna (som jag tror är ändlägesbrytning??).

Jag har inte brutit mig vidare, men någon som har några mer tips?
Mitt huvudspår just nu är att leta fram ändlägesbrytare om det är den som spökar?

Är ju enklare att krångla när man står hemma på gårdsplan..
 
Toppen