• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Otrevligt möte

F

F.d. 55374

Guest
Vi stod några dagar på en fin camping efter Hälsing kusten. En dag kom det fram ett
par till mig frågade om jag har betalat, svarade självklart ja. Han svarade med en ganska
aggressiv ton att på sådana här platser betalar man inte, man skall heller inte som
husbils ägare befatta sig med campingar överhuvud taget. Som husbils ägare övernattar
man där det gratis (parkeringar),hade vi haft husvagn hade det varit OK att betala.
Han fortsatte och menade att det var sådana som vi som förstörde för dom och andra
husbils ägare genom att ta in på campingar. Försökte förklara att vi betalar gärna 120 kr
för läget med havsutsikt och service. Hans fru menade att det finns husbils klubbar
där man kan se vart det är gratis att övernatta. När ordväxligen höll på att hårdna drog
hans fru gubben i armen och gick därifrån.
Ganska komiskt att det är vi som blir anklagade för att förstöra för andra, tror att vi har
en stor fricampingsprocent.
Hoppas att vi träffar trevligare husbils folk l sommar.

Tommy R
 
Senast redigerad av en moderator:

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Otrevligt möte

Det finns en del "stolpskott" i vår herres hage & detta var tydligen ett av dessa. Varför han gav sig på dej med sådana argument är en gåta. Du skötte dig väldigt bra ändå, jag hade blivit fly förbannad & agerat därefter.

Bennie
 

Tommy Glader

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Eda
HBK-Nr
680
Medlemskap
2024
Bra hanterat, stolpskotten finns lite varstans jag träffade på en riktigt välutvecklad dummerjöns här på hemsidan och anledningen var endast ett försynt påpekande av ett dåligt bemötande. Så de finns lite varstans dessa översittare men du verkar vara en klok person som agerade därefter, mkt osäker om jag har haft samma tålamod.
Hoppas vi ses någonstans MVH Tommy.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Otrevligt möte

Hej To+GU
Jag kommer från hälsingland men begriper inte var du hittar en camping för120sek
Däremot finns det många gratis platser efter kusten Kolla ställplatslistan.
HaDe Hasse
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Otrevligt möte

Det du mötte blir vanligare med tiden, tror jag.
Undras vad det beror på? Intolerans i alla former. Verkar som de har väldigt mycket under västen och minsta lilla får "kapsylen" att flyga av. Det här är något man bör ha med i sitt chemata, så man inte skämtar vid fel tillfälle. Tror inte de har någon sinne för humor om man skulle försöka något med "icke lyckade försöksutskrivningar". Nästa steg är väl hangemäng när argumenten tryter...
 
F

F.d. 30064

Guest
Sv: Otrevligt möte

Hej
Dit är vi på väg nästa helg, får se om samma otrevliga människa är i farten då. Tror dock inte att mitt tålamod är i klass med ditt. Tack för varningen dock.

/Sylvia
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Otrevligt möte

Måtte det finnas fler som dig och mycket få av den andra sorten. Du har min fulla beundran för saklighet och tålamod!
Det finns en hel del icke så topputrustade men mysiga campingar, och dessutom billiga.
Blir jag förvånad att klimatet hårdnar mot husbilar? Inte ett dugg, med sådana representanter i husbil som denna otrevliga person, kan vi titta i himmelen efter ställplatser.

Hälsningar Kerstin
 
F

F.d. 30064

Guest
Sv: Otrevligt möte

Måtte det finnas fler som dig och mycket få av den andra sorten. Du har min fulla beundran för saklighet och tålamod!
Det finns en hel del icke så topputrustade men mysiga campingar, och dessutom billiga.
Blir jag förvånad att klimatet hårdnar mot husbilar? Inte ett dugg, med sådana representanter i husbil som denna otrevliga person, kan vi titta i himmelen efter ställplatser.

Hälsningar Kerstin

Ja, vi tycker om att försöka hitta de små Gästhamnarna som ofta har några husbilsplatser där man får stå för en billig peng och utnyttja samma servicehus som båtarna. Ofta finns där oxå en trevlig restaurang öppen sommarhalvåret. Förstår inte varför folk inte ska få göra det som passar en själv bäst.

Sylvia
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Otrevligt möte

Tänkte inte skriva något mer om detta, men måste kommentera detta
om tålamod, är nog inte känd som den som har tålamod snarare tvärtom.
Nu blev jag nog lite chockad, visst ångrar man sig efteråt att inget blev
sagt. Hade jag bett han åka dit där det är mycket, mycket varmare än
i Hälsingland och dessutom gratis, har jag kanske ångrat det ännu mer.

Tommy R
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Sv: Otrevligt möte

Hasse!
Vi var i Lumsheden i helgen. 60:-/natt utan el och 100:-/natt med el.
Sjö (Lumsen) med inplanterad fisk (fiskekort). Väldigt trevligt husvagnsfolk var där. (Vi var dom ända med HB). Gräsplatser.
Dusch,Bastu,Disk,Toa,Sopor,Vatten,Latrin. Badplats. Långgrunt. Sand.
Marknad 20-21/8-2016 Dock svårt att få plats där då.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Otrevligt möte

Vi står nu vid Svartnäs (jädrasjöarna) har betalat ca: 900kr för en natt förjävligt tycker jag själv på en gratisplats.
Provade nämligen mitt nya UL fiskespö smack på första kastet fick kämpa som attan innan jag hade gäddan vid bryggan böjer mig ned ska ta tången och kroka loss den vad händer jo gäddan tyckte jag var klen så han slet spöt ur min näve och sprattlade iväg som en lärka med spöt efter sig.
Så är ni någon gång vid denna sjö och får upp ett UL spö kan ni väl höra av er.
Hittelön ingår förstås.

Och Tommy får på käften för 120kr undrar vad jag fått
/Pelle
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53349

Guest
Sv: Otrevligt möte

Finns även föreståndare på ställplatser/gästhamnar som beter sig mycket märkligt.

Passerade i Sandhamns gästhamn (Blekinge) tidigare idag. Fanns gott om tomma platser och vi ställde oss i ett hörn vid hamnen i avsikt att lapa vårsol en halvtimme innan vi hoppades på att kunna luncha vid vad som såg ut vara en trevlig hamnrestaurang.

Hann precis ur bilen innan en otrevlig typ förbispringandes skrek och frågade om vi skulle övernatta (kl var då 12.15 på dagen). Jag hann svara "nej, men..." - längre än så kom jag inte förrän han i fullt spring gormade att "DÅ VILL JAG HA ER DÄR!!" - pekandes på en gräsplätt som såg ut som ett skrotupplag på valfri bondgård.

Bara tur att jag inte hann avsluta min mening med det tänkta "...vi tänkte äta lunch i er restaurang". Behöver inte sägas att vi packade in oss och drog utan att titta bakåt.

Sandhamn behöver inte fundera på nåt besök från oss igen.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Otrevligt möte

Nu vet jag inte situationen i just den här hamnen, men just de här helgerna är hektiska på båtklubbarna eftersom det är sjösättning som gäller och är prio ett. Vet av egen erfarenhet.

Vi åkte igår över och kollade båtklubben här i Gävle och visst kände vi oss i vägen med all rätt.

Om du återkommer om ett par tre veckor så tror jag du möter en mera lugn, avslappad och tillmötesgående hamnkaptenen.
 
F

F.d. 53349

Guest
Sv: Otrevligt möte

Inga synliga sjösättningar som pågick och vi stod definitivt inte i vägen för något, så det var tyvärr bara dåligt bemötande i vårt fall (sen huruvida han bara hade en dålig dag vet jag förstås inte).

Hur det än var med så är det en trevlig miljö (om man övernattar får jag anta:twitcy:) så den hamnkaptenen får säkert in bilar även i framtiden - bara inte vår bil och våra pengar...
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Otrevligt möte

För flera år sedan så hjälpte min far (som är gammal sjöman) en äldre yrkesfiskare i Träslövsläge. När de hade mycket fisk så ringde de till mig, när de var på väg in till hamnen så jag kunde komma o hämta några fäska middagar.
Så var det också denna gång men vädret var kanon och överallt stod badgästernas bilar parkerade, men efter ett tag så tryckte jag in mig i en lucka på en gräsplätt, låste o hann ta cirka fem steg.
Var skall du ropade då en man barskt, denne visade sig var hamnkaptenen.
Jag förklarade mitt ärende inför dennes fortsatt barska uppsyn. Sedan sa han
-Så du bor här?
Jag förklarade att jag bodde i Himle cirka 6 km bort. Då mjuknade han betydligt o sa. Bra då var det inget, men hade du kommit från Borås så hade jag sagt.
Hur f-n parkerar du.

Så dom där hamnkaptenerna har nog sin egen regelbok :)
 

stavgård

HBK Medlem
Inlägg
310
Kommun
Haninge
HBK-Nr
14919
Medlemskap
2026
Sv: Otrevligt möte

Hej jag tror att det ligger i människans natur i dag att försöka förstöra för andra
det gäller inte alla, men det har alltid funnits någon straffspark som har misslyckats i livet som vill göra sig lite duktig, det kan vara ren avundsjuka.
Det var snyggt hanterat av dig :music-icon:
 
Toppen