• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Batteriladdare Ctek D250S Dual

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.580
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Batteriladdare Ctek D250S Dual

Hejsan, ja jag köpte också en för några månader sedan på en större båthandlarfirma som inte inte brukar vara kända för låg prissättning, och fick ge ca. 1.700:- för en, och nu kostar de "bara" någon hundring mer. Prissänkningen kanske inte fått full utbredning i husbilsbranschen än :p:.

M.v.h. JANKRO.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Batteriladdare Ctek D250S Dual

Det är inte svårt att först dessa "fantasipriser". För en del år sedan sa min svåger som på den tiden sålde båtar att " det går att sälja till nästan vilket pris som helst till bil-, båt- & husvagnsägare dom lägger allt på sin hobby". Hade han sagt detta idag så hade han nog nämnt husbilsägare också. Så länge man utan att knota betalar det pris dom vill ha så kommer det inte att bli billigare precis. Nu har jag en Ctek Mxs25000 som tydligen kostar 2595:- - 4090:- & en Ctek D250S Dual som kostar 1779:- - 3031:- på prisjakt . Detta har jag köpt för under 2000:- tillsammans (visserligen på Tradera) & dessa var nya i kartong & med garanti. Jag skulle tro att avansen är ganska stor för handeln på dessa varor.

Bennie
 
F

F.d. 53958

Guest
Sv: Batteriladdare Ctek D250S Dual

Hej bara en liten varning kineserna är väldigt duktiga på att kopiera. Finns ett antal C-tec modeller ute på Tradera som är kopier
Med vänlig hälsning Calle
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Batteriladdare Ctek D250S Dual

Piratkopiering är en stor marknad. I Tyskland är man stenhård mot plagiat och bötfäller/beslagtar direkt. Förlusterna för "originaltillverkarna" beräknas till miljardbelopp och man har också en stor rättsapparat för sådana ärenden.
I Sverige är man inte lika medveten, men i princip finns knappt någon produkt som inte kopieras.

/M
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Batteriladdare Ctek D250S Dual

Det är ju inte helt okänt att en hel del av de varor som erbjuds på Blocket, Tradera och liknande kanaler är ganska "heta", därav de ibland förvånansvärt låga priserna, "inköpspriset" är mycket lågt. :wideeyed:
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Batteriladdare Ctek D250S Dual

Det vore bra om du kunde visa belägg för detta.

Bennie

Ja la också bud på CTEK Dual 250 på Tradera. Vid en koll på CTEK så fick jag besked att dom som säljer på Tradera inte fått sina grejor från CTEK. En fråga till säljaren fick mig att dra mig ur med en gång, frågan var: på vilket sätt är Dual 250 plomberad. När svaret uteblev förstod jag att det inte är original grejor.
Så jag beställde från båtfirman med det kända namnet, under deras rea.
Har tidigare köpt en Huawei router på tradera som det visade sig att även denna var en kopia. Jag kan tänka mig att köpa från Kina etc men då vill jag själv bestämma när så jag vet vad jag beställer.:):)
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Batteriladdare Ctek D250S Dual

Hej bara en liten varning kineserna är väldigt duktiga på att kopiera. Finns ett antal C-tec modeller ute på Tradera som är kopier
Med vänlig hälsning Calle

Idag hade jag telefonkontakt med Ctek om min Ctek D250S Dual & passade på att fråga om dom kände till ifall deras produkter var utsatta för piratkopiering. Dom svarade att det är möjligt att sådant kan ske men det var ingenting dom kände till i dagsläget.

Bennie
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.580
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Batteriladdare Ctek D250S Dual

Hejsan, ja kopior har funnits länge.
För rätt länge sedan på en semester i sydliga länder så köpte en kompis en sladdlös telefon (trädgårdsnalle). Det var en PANASONIC och både fin kartong och telefon verkade helt normala.
När vi kom hem så kom saken i annan dager, för tittade man noga på texten så stog det inte PANASONIC utan PANASIONIC :D.
Bluff alltså, men den funkade helt ok. åt kompisen under många år så det var troligen en fullgod kopia.

Men till Ctek'en. De säljs ju ända ner till 1400:- i seriösa båtbutiker någon gång ibland har jag sett, så det borde gå att även sälja dem för 1000:- och fortfarande ha vinst på dem om man har inköpskontakter.
Undrar vad Ctek har för min. nettopris på dem.

En udda generator som Me....... tog 4800:- för gick att köpa från seriös tysk firma för 840:- som referens. (Verkade vara samma efterfabrikat på båda.)
En originalgenerator till bilen gick att få för ca. 1300:- från samma tyska firma som talade om, eftermarknad eller original, utan att mörka.

M.v.h. JANKRO.

Ps. Det är synd att inte Ctek har en egen liten Outletbutik i sitt lilla brukssamhälle.
PICT0303-400.jpg
 
Senast ändrad:

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Batteriladdare Ctek D250S Dual

Hejsan, ja kopior har funnits länge.
För rätt länge sedan på en semester i sydliga länder så köpte en kompis en sladdlös telefon (trädgårdsnalle). Det var en PANASONIC och både fin kartong och telefon verkade helt normala.
När vi kom hem så kom saken i annan dager, för tittade man noga på texten så stog det inte PANASONIC utan PANASIONIC :D.
Bluff alltså, men den funkade helt ok. åt kompisen under många år så det var troligen en fullgod kopia.

Men till Ctek'en. De säljs ju ända ner till 1400:- i seriösa båtbutiker någon gång ibland har jag sett, så det borde gå att även sälja dem för 1000:- och fortfarande ha vinst på dem om man har inköpskontakter.
Undrar vad Ctek har för min. nettopris på dem.

En udda generator som Me....... tog 4800:- för gick att köpa från seriös tysk firma för 840:- som referens. (Verkade vara samma efterfabrikat på båda.)
En originalgenerator till bilen gick att få för ca. 1300:- från samma tyska firma som talade om, eftermarknad eller original, utan att mörka.

M.v.h. JANKRO.

Ps. Det är synd att inte Ctek har en egen liten Outletbutik i sitt lilla brukssamhälle.
Visa bilaga 113257

Håller med dig Jankro fullt o fast. Men, nu är det ju så att i Sverige går det inte att handla CTEK,s produkter billigare. Kollade länge o väl efter billig Dual 250 och Smart pass. Det stämmer att det "kan" gå att få tag på produkter ner till 1400:- men lägre då får man passa sig. Att sedan CTEK skulle tjäna på affären även om de kostade under tusenlappen håller jag också med om, men det är en helt annan sak. När jag pratade med CTEK föreslog jag dom en webbutik och jag nästan vågade garantera att de skulle få sälja hur mycket som helst. För det är mycket pengar att lägga ut på att optimera laddningen inkl en tankmätare (ca 4500:) men jag som har gjort det kan intyga att det är värt varje krona.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.580
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Batteriladdare Ctek D250S Dual

Hejsan, nej det där om outlet var bara ett skämt eller önskedröm. De vill nog själva hålla upp priserna och är rätt anonyma i samhället där de hör hemma, fast de ingår nog i något betydligt större samarbete har jag för mig läst om.

Det räcker att söka på Ebay både på Ctek eller andra produkter som fabrikanterna håller kontroll över så märker man om det finns en billigare sidomarknad eller inte. Ctek är en av de produkter som ofta är dyrare på Ebay än vad man kan komma ner till här hemma, så det borde tyda på liten sidoförsäljning och knappt eller ingen pirattillverkning.

M.v.h. JANKRO.
 

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Sv: Batteriladdare Ctek D250S Dual

Det är inte svårt att först dessa "fantasipriser". För en del år sedan sa min svåger som på den tiden sålde båtar att " det går att sälja till nästan vilket pris som helst till bil-, båt- & husvagnsägare dom lägger allt på sin hobby". Hade han sagt detta idag så hade han nog nämnt husbilsägare också. Så länge man utan att knota betalar det pris dom vill ha så kommer det inte att bli billigare precis. Nu har jag en Ctek Mxs25000 som tydligen kostar 2595:- - 4090:- & en Ctek D250S Dual som kostar 1779:- - 3031:- på prisjakt . Detta har jag köpt för under 2000:- tillsammans (visserligen på Tradera) & dessa var nya i kartong & med garanti. Jag skulle tro att avansen är ganska stor för handeln på dessa varor.

Bennie
Husbilsgrejer kostar som båtgrejer gjorde förut, men idag har webben samt att vi har flera stora aktörer på båtmarknaden gjort att priserna är riktigt bra och skiljer istort sett inte alls mellan dessa, kanske en kartell kan man undra dock :)

Inom båt finns bla Erlandsson brygga, Hjertmans, Watski samt SeaSea, alla har postorder utöver butiker.

Bildelsbutiker som Mekonomen, ADbildelar samt Autoexperten håller också skyhöga priser.

Så, håll ögonen på båtbutikerna i första hand.
 
Toppen