• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vårtur

KM

HBK Medlem
Inlägg
316
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Idag körde vi en runda Tanum, bullar en, kornsjö, (gräns till Norge ), Halden, gamla svinesundsbron, nordby köpcenter och sedan hem.
När vi passerade betalstation vid bron så blev det inget pip i brobizzen , vad gör man när det står att man inte får stanna!? Har kollat kontot men det finns inget draget!/Kenneth
 

ÄLG1

FD HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Sv: Vårtur

Inget "piiip" i min brobizz heller,men betalningen kommer endå.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vårtur

Från klockan 00.00 natten till söndagen den 1 november införs automatisk betalning vid Svinesundsbron vid norska gränsen. Stanna inte vid betalstationen.

Natten till söndagen den 1 november 2015 införs automatisk betalning vid Svinesundsbron vid norska gränsen. De nuvarande betalstationerna på norska och svenska sidan tas ur drift och ersätts med automatiska betalstationer på norska sidan.

E6-trafiken leds i de två vänstra körfälten, idag märkta "Autopass" tills dess att nuvarande betalstationer rivits.

– För att minska risken för olyckor är det viktigt att trafikanter inte stannar vid betalstationerna utan passerar med anvisad sänkt hastighet, säger projektledare Magnus Enhörning, Trafikverket.

Betalning för bropassagen sker i fortsättningen via faktura som skickas till fordonsägaren.

Rivning av de nuvarande betalstationerna och anpassning av asfaltytorna pågår fram till sommaren 2016.

– Vi ber alla trafikanter att ha tålamod och visa hänsyn till personal som arbetar i vägområdet, säger Magnus Enhörning, Trafikverket.
 

KM

HBK Medlem
Inlägg
316
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Sv: Vårtur

Tack för det, det hade jag missat men har nog hört talas om det. Då är det bara att vänta.
 
Toppen