• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin Nuvi 200

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 22252

Guest
Köpte en garmin på en loppis kunde vara bra som reserv men utan minnes kort och det var tydligen där kartan låg.
Några tips att få igång den eller är det bara att kasta.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Garmin Nuvi 200

Hej, det är möjligt att det går att ordna till något med hjälp av garmin express, det är garmins uppdateringsprogram: Garmin Express
Fast om tidigare ägare redan registrerat enheten där kanske det är dömt att misslyckas.

Ett annat alternativ om det bara är kartan som saknas är att ladda in lämplig karta från openstreetmaps, jag har gjort det i min gamla garmin och jag beskrev proceduren här: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/642279

Det kanske kan vara till hjälp, annars finns ju alltid elåtervinningen som ett alternativ. :D

mvh jocke
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Garmin Nuvi 200

Tackar och bockar!
Nu kan mina surt förvärvade 80kr få användning i en sprillans ny? garmin!
Fick igång den med hjälp av ett sdkort från en telefon.
Ska prova med streetmaps just nu har jag nåt jag hittade hos piraterna över sverige.
Bra att ha en backup om någonting går fel, och man behöver inte vara rädd för att få den stulen heller.
Den tar inte lika mycket uppmärksamhet från körningen heller, märker att jag lägger alldeles för mycket tid på intrumenten än åt vägen ibland.
Köpte en tv av en som pendlade till jobbet och han hade på tv när han körde fullkomligt vanvettigt.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.861
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Garmin Nuvi 200

Bengt ifall jag inte minns fel så är denna modell en av de segaste Garmin levererat, lägg inte inte ut mer pengar bara för att få igång den, då du troligen blir besviken på segheten. Håll dej till gratiskartor när du testar.

Har du försökt att uppdatera programvaran mot Garmin Express?
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Garmin Nuvi 200

Jag fick några uppdateringar via garmin express, lyckades hitta en ganska ny uppdatering på sverige kartan som gick in på interna minnet. Provkört idag och en rondell som byggdes förra året var med. Den fungerar utmärkt!
Jättebra att ha som reserv, har fått in svenska och allt är fungerar som nytt.
Men surfplattan med igo är ju mycket bättre.
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Garmin Nuvi 200

Tack för all hjälp, GPS med uppdaterad sverigekarta fick följa med Caddyn när jag sålde den, har nu skaffat en garmin 2497 och det är ju lite bättre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen