• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsklubbens tionde årsmöte 2016-05-07

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.664
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Eftersom jag brukar skriva några rader efter årsmötet så ska jag göra det i år också.

Klockan 12.00 så började folk att gå till arenan för att registrera sig till årsmötet som skulle börja 13.00. Det var lite kö in vid registreringen men det gick rätt så snabbt.

Men först, 12.45, så skulle Sveriges husbilsvänligaste kommun offentliggöras. Ordförande Leif Edström drog ut på det och vi väntade med spänning på att få reda vem det var som hade vunnit omröstningen.

Det var Mariestad som hade vunnit och kommunfolket var på plats för att ta emot priset och blommor. Dom var mycket glada över utmärkelsen och skulle göra allt för att om möjligt underlätta ännu mer för husbilar att besöka dom.

Prick 13.00 så började årsmötet och inleddes som vanligt med en tyst minut för dom som har lämnat oss under året.

Sedan så var det dags för ordförande att öppna mötet. Enligt röstlängden så var det 274 röstberättigade medlemmar där.

Dagordningen följdes och en mötesordförande blev utsedd som skötte uppdraget på ett mycket bra sätt. Sekreterare blev sittande, som man bruka säga. Punkt efter punkt gicks igenom och allt blev godkänt av mötet. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för det gångna verksamhetsåret.
Valberedningens förslag röstades igenom och det var ju bra. Även förslaget till valberedning röstades igenom.

Efter några punkter till så var mötet avklarat utan några som helst problem. Ett bra årsmöte tyckte jag.

Sedan så var det en styrelsemedlem som avgick och fick en mycket fin blomsterbukett för det fina arbete han har lagt ner. En hel del blommor överräcktes till dom som har ställt upp på olika sätt för klubben under året. Det blev många kramar och stämningen var underbar med mycket applåder.

Till slut så blev det en husbilssång som framfördes av styrelsen och dom fick stora applåder när dom slutade. Härligt med folk som bjussar på sig själv.

Dags för kaffe och kanelbullar och det blev lång kö. Jag ville inte ha kaffe så jag norpade bara två bullar och gick ut i solen.

Eva
 
Senast ändrad:
Toppen