• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol 295 kr på Byggmax

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.775
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: Gasol 295 kr på Byggmax

Hej
Man kan undra varför gasolen är mer än dubbelt så dyr i Sverige än i Tyskland
Mvh.Klas
Det jag har hört angående priset på gasol i Sverige beror på att vi använder för lite gasol här. Servicen (provtryckning mm) som måste göras med jämna mellanrum kostar en del och här används varje flaska för få gånger mellan servicetillfällena. Servicen tas ju ut vid byte och delas upp i det ungefärliga antal ggr flaskorna används i genomsnitt mellan service. Sedan tycker jag att prisdiferensen är väldigt stor beroende på var man byter.
 

leja4

HBK Medlem
Inlägg
488
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
Sv: Gasol 295 kr på Byggmax

Hej!
Om byggmax slår sig in på gasolmarknaden kommer priset sannolikt att hamna någonstans mellan 20 och 30 kr/kg. Nu förekommer det priser på upp till 55 kr/kg. En prisnivå som är grotesk och inte kan förklaras av vare sig skatter eller butan/propan andel.
BBa
 
F

F.d. 50609

Guest
Sv: Gasol 295 kr på Byggmax

Hej!
Om byggmax slår sig in på gasolmarknaden kommer priset sannolikt att hamna någonstans mellan 20 och 30 kr/kg. Nu förekommer det priser på upp till 55 kr/kg. En prisnivå som är grotesk och inte kan förklaras av vare sig skatter eller butan/propan andel.
BBa

Upp till ?

Jag hör priser på betydligt mer ibland där vi kommer ifrån, lyckligtvis betalar jag på min nya ort sällan mer än 17-18kr kilo , tankar lpg/gasol/motorgas/autoplin/gpl lika enkelt som vi tankar diesel.
På resa i europa betydligt mindre, ca 10kr kg är inte ovanligt.
 
F

F.d. 50609

Guest
Sv: Gasol 295 kr på Byggmax

Ni måtte göra av med en hiskelig massa gasol som klagar.
För mej är det Diesel-kontot som tär mer på budgeten.
Jag vill klaga på dieselpriset :mad:

Ja det är nog troligt att jag förbrukar mer Gasol än dig, troligen beroende på hur man använder bilen.

Den förra bilen fick tankflaskor omgående efter köpet (två tankar inkl övrigt materiel 4595kr)och all tankning dokumenterades, 2014-11-23 till 2016-07-01 förbrukades/tankades 714 liter gasol till en total kostnad utav 6312 sek, så den investeringen är betald, nu ville inte köparen ha Lpg-tank:confused: så jag fick behålla dom... :D

Och dessutom har den nya bilen en 100L Lpg-tank redan monterad.
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Gasol 295 kr på Byggmax

För några veckor sen bytte jag min tyska P11 på Bauhaus i Heidelberg. Jag fick betala 13,55 € ! Fast jag undrar om det var rätt pris för tidigare hade jag Googlat fram 20 €. Med min tyska är lite svag så jag protesterade inte.
// Göte J
 

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Sv: Gasol 295 kr på Byggmax

Vi besökte Byggnetto i Mora idag. Där kostade en P11-stål 395:. Ligger mittemot Granngården som inte hade någon P11 inne. Dom tar 419 i år. Dom visste också att Byggmax som låg bredvid inte heller hade P11.
 
Toppen