• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Packning till kökskran

F

F.d. 22890

Guest
Efter att ha läst forumet som gäst under beslutsprocessen, och fått mycket insikter, har jag nu som nybliven ägare till en välbegagnad äldre husbil registrerat mig. Behovet av att ställa frågor kom inte helt oväntat direkt :)

Min kökskran droppar, och packningar och inkråm är naturligtvis inte standardiserat. Tycks vara en utmaning att hitta en gummipackning för den, och att byta hela kranen ser extremt bökigt ut, då jag med nöd och näppe når med ett finger till den genom skåpet under.

kran.jpg mms_img1932041718-1.jpg

Alltså inbillar jag mig att det bästa är att försöka hitta själva "inkråmet"; nytt eller begagnat. Det jag behöver är den del som syns på bifogad bild (helst två stycken). Kranen som sådan är en nedvikbar, tunn historia, som jag tror var väldigt vanlig på 90-talet och kanske tidigare (bigar bild även på denna).

Tanken slog mig då att det borde finnas folk som byter ut sina gamla kranar, och kanske har sådana över? Någon som har ideer, kontakter eller rent av en skrotad kran?

Mvh
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Packning till kökskran

Ser ju ut som innanmätet i en vanlig gammaldags hushållskran, före engreppsblandarnas tid.
Skiljer det mycket i storlek till dem? Kanske kan det gå att använda en sådan packning. De brukar finnas hos rörfirmor med hyfsad sortering.

funderar EssoJ
 
F

F.d. 22890

Guest
Sv: Packning till kökskran

Tack.

Jag tror den är mindre. Har hittills inte fått nån träff där jag varit med den. Men inte varit hos nån renodlad rör/vvs-firma (de har bara öppet när vanligt folk jobbar tycks det)

Den ena av de två är lite sprucken så den skulle vara bra att bta. Mer än packningen.

Mvh
 
Toppen