• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skistar förbjuder sin stuggäster att parkera husbil

F

F.d. 50607

Guest
Sv: Skistar förbjuder sin stuggäster att parkera husbil

Letar man på "Julia Sjöblom", så finns det inte så många i Sverige med det namnet (10 st, varav 6 har Julia som tilltalsnamn).

Den av dessa som bor närmast Skistar-anläggningen ifråga, är tämligen ung.

Kanske hennes första jobb?

Kanske hon har missuppfattat hela frågeställningen?

Kanske hon inte vågat ta eget beslut, utan "gått efter regelboken"?

Kanske värt att dubbelkolla med Skistar, och förklara tydligare vad det handlar om?

Kanske bättre med ett telefonsamtal i stället för mejl?

Att Julia är ung behöver inte betyda att hon inte kan sitt jobb Tycker detta är ett påhopp på en ung tjej/ Åke
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Skistar förbjuder sin stuggäster att parkera husbil

Vår avsikt var inte att göra ett "påhopp", utan att ange en förmildrande omständighet.
 

Bosse

FD HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021
Sv: Skistar förbjuder sin stuggäster att parkera husbil

Att Julia är ung behöver inte betyda att hon inte kan sitt jobb Tycker detta är ett påhopp på en ung tjej/ Åke

Det spelar väl ingen roll om man är ung eller gammal, man kan väl ändå ifrågasätta ett svar eller beslut, det är väl inget påhopp. Även unga kan göra fel och har också rätt att göra fel, fel är till för att rättas till.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Skistar förbjuder sin stuggäster att parkera husbil

Senaste nytt i denna historia, fick nyss ett mail från Skistar, undertecknat "Emma", alltså en ny stjärna på företaget, att det inte alls är några problem att parkera vid stugan, bara inte husbilen är bredare än 2,50 :). Min är 2,30.

Är det gott om plats kommer jag att parkera där. Är det trångt kommer jag att ställa mig i närheten där jag inte är i vägen, lägga en lapp i rutan och skriva vilken stuga jag bor i samt ett tel.nr som de som undrar över något kan nå mig på. Får väl plocka ur det mesta av värde ur bilen för säkerhets skull.

Jag har tackat Skistar för att de gått mig till mötes.

Men jag måste säga att jag tycker en del här inne beter sig bedrövligt mot andra skribenter, man letar fel, skapar scenarier m.m.
Jag tycker mig känna igen några kraxare från många andra trådar, där samma skepnad framträder. Forumtroll?

Jag var inte ute efter vare sig pekpinnar om att jag minsann inte kan förvänta mig det ena och det andra och bla bla bla, eller någon snyfthistoria.

Jag bad om tips på vart jag kunde parkera istället. Eftersom jag vill vara saklig så ville jag ge bakgrunden till min fråga och min åsikt om det svaret jag fick från företaget.

Kanske därför jag sällan skriver här numera. Håller mig för det mesta till Facebook, där jag själv väljer vilka jag vill umgås och kommunicera med.
Känner inte att jag har tid, ork eller kraft att bemöta felaktiga slutsatser, missuppfattningar och kommentarer här inne.

Några har i alla fall varit väldigt vänliga och bistått med diverse tips, tack alla ni för det! :yes:

/Ludde
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Skistar förbjuder sin stuggäster att parkera husbil

Skönt att det löst sig för dig.

Men inte är det väl konstigt eller ens fel att andra medlemmar kommenterat, tyckt till om eller t.o.m. ifrågasatt det du skrev och tyckte? Hela trådstarten var ju mer eller mindre en känga till Skistar ;)

Ett forum är ju till för att diskutera saker, dela information och fritt få vädra sina egen åsikter eller perspektiv på det som diskuteras.
Är det bara enklare envägskommunikation med tummar upp man vill ha är ju, precis som du skriver, Facebook klart bättre.

Personligen tycker jag det är mer utvecklande att höra andras åsikter, få information, kunskap och försöka se saker från flera håll än att bara läsa om vad folk åt till frukost.
Men då tar jag också gärna emot andras åsikter och försöker tåla att bli ifrågasatt. Även om det ibland kan koka inombords :D
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Skistar förbjuder sin stuggäster att parkera husbil

Jovisst, men man jan ju tänka sig för innan man trycker på "skicka svar". Jag håller med Ludde om att det dyker upp konstiga kommentar ibland, men jag antar att Webbarna sorterar bort dom värsta (innan jag läst dom:D)
 
Toppen