• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Amstels Reseberättelse från Grekland

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Har med spänning följt Amstels greklandsberättelser och har blivit heltänd på Grekland, men tänk att en enda medlem i klubben med sina negativa inlägg skall kunna förstöra för alla oss andra medlemmar. I alla fall vill jag tacka dig Amstel för allt gott du berättat om Dina greklandsbesök och hoppas att du kanske får en nytändning någon gång ( jag förstår ditt beslut ) för det är många av oss som gillar dina berättelser
Jag önskar er en mycket trevlig vistelse på Kreta!
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Amstels Reseberättelse från Grekland

Som gamla charterresenärer så trodde vi aldrig att vi skulle ta oss med husbil till Grekland. Men tack vara dina trevliga reseskildringar om Grekland så är vi heltända på Grekland med husbil. Har tänkt att till nästa år göra en riktigt lång Greklandsresa. Vi var förra sommaren nere om och vände efter Kroatienturen bara för att få lite "vibbar".
Hoppas du kommer att ompröva ditt beslut framöver så vi får fortsätta att läsa om era resor.
 
B

Båtis

Guest
Sv: Amstels Reseberättelse från Grekland

Saknar också Amstels inlägg. :(
Vi har varit i Grekland, men vill gärna dit igen och det är alltid några tips man kan lägga på minnet eller skriva ner.
Hoppas, som ni andra, att han fortsätter med sina berättelser och låser tråden så ingen kan svara.


Kom igen Amstel! Vi saknar dig :)
Kan du inte skriva på din egen blogg?
 
Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Amstels Reseberättelse från Grekland

Jag har skickat flera mail och bett honom fortsätta med sina fina berättelser men han tog tydligen väldigt illa vid sig och vill inte. Inspirationen försvann.

Mejlbombning är väl att ta i men om flera mejlar honom och ber snällt så kanske inspirationen återvänder.

Jappe
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Amstels Reseberättelse från Grekland

Läste med glädje berättelserna. Tyvärr i vår fria värld med internet kommer det alltid finnas människor som bara vill förstöra och vara negativa till allt. Väldigt tråkigt att Amstel tar åt sig, men vi är alla olika och reagera olika.
Men "dårarna" slipper vi aldrig tyvärr. Kanske kan han återkomma.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Amstels Reseberättelse från Grekland

Visst återkommer jag, även om det känns som mobbing att bli benämnd ”dåre”.
Lite knepig situation eftersom även jag uppskattade och tackade för Amstels bilder och berättelser, även om jag inte upplevde historien om den bortslängda valpen som en entydig solskenshistoria och alltså blev påmind om valparna som jag hittade, något som fortfarande plågar mig efter alla år.

Det är möjligt att jag med åren har blivit lite överkänslig, men det kanske är hög tid att dra personliga slutsatser av bemötandet i detta forum.

aake
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Amstels Reseberättelse från Grekland

Visst återkommer jag, även om det känns som mobbing att bli benämnd ”dåre”.
Lite knepig situation eftersom även jag uppskattade och tackade för Amstels bilder och berättelser, även om jag inte upplevde historien om den bortslängda valpen som en entydig solskenshistoria och alltså blev påmind om valparna som jag hittade, något som fortfarande plågar mig efter alla år.

Det är möjligt att jag med åren har blivit lite överkänslig, men det kanske är hög tid att dra personliga slutsatser av bemötandet i detta forum.

aake

Det finns plats för dig också i klubben och du har skapat många intressanta trådar men i det här fallet ombads du att inte fortsätta med dina inlägg, men trots det så fortsatte du. Tycker att man ska lyssna på trådskaparen och jag förstår mycket väl Amstels reaktion
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Amstels Reseberättelse från Grekland

Jag vill inte på något vis komma med pekpinnar, men jag känner ibland lite som Amstel. Man försöker förklara i tråden vad orsaken är till att en viss sak inträffar (tänker på stängda ställplatser och strandskydd). Men när man försöker förklara på ett så noggrant sätt blir man hela tiden påmind om hur förbannat korkade myndigheterna är. Ni som reagerar på detta sätt måste väl ha en viss spärr inom er som säger att nu får det vara nog.
Vi är många som vill ha hjälp med allt som gäller våra husbilar, men jag tror många drar sig för att ställa sina frågor här. Tråkigt nog är det ännu fler som inte fullföljer sina funderingar för alla ni som vet bäst bara trycker till den som frågar eller har en synpunkt som inte stämmer med er(tråkigt nog är det i många fall samma personer).
Nu måste ni väl ändå hålla med om att måttet börjar bli rågat. Jag vill inte ha någon lång debatt här men jag tycker inlägget ska leda till eftertanke om att vi i stället ska hjälpa varandra. Vi som nu tyckte Amstels berättelser var en höjdare tycker naturligtvis detta är tråkigt att det finns dom som inte har vett att lägga ner sig i tid.
Jag tror det är lättare att leda upp dig Amstel i Grekland än att få dig att fortsätta skriva.
Ha de gott så kanske vi hittar på dig !!:):)
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Amstels Reseberättelse från Grekland

Kom igen nu Gubbar! Eran medelålder är över 70 om jag räknar rätt, detta med att uppträda ohyfsat mot varandra är väl förbehållet oss ungdomar:D
Hoppas att Amstel efter att sovit på saken öppnar sin tråd igen annars tycker jag vi hotar med Jappes förslag om mejlbombning och det kan bli endel om alla ställer upp.

Lars
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Amstels Reseberättelse från Grekland

Ja! Jappe har ibland lite "knäppa" förslag. Mailbomba låter så krigiskt. Bättre då om man vill delge hur man känner kan man ju sända ett meddelande.

Tappade sugar är inte lätta att hitta. Dom kommer nog först när man är sugen.
:rolleyes:
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Amstels Reseberättelse från Grekland

Också jag läser här och tycker att det börjar få för stora proportioner.
Jag vill inte få fler PM och epost! De skall besvaras också!
Nästa alla konflikter beror på missförstånd, okunskap och / eller otydlig information.
Så även här! Jag går inte heller fri från att även jag kan ha en dålig dag och överreagerar.
Idag när jag gjorde mitt sista inlägg i tråden, var jag på väg att lägga allt bakom mig.
Jag har inga problem med aake, jag respekterar många av hans goda kunskaper på olika områden men vad gäller djurhantering i Grekland har han helt fel och i sinom tid skall jag delge min syn och min erfarenhet kring detta. Jag ville bara inte göra det just vid det tillfälle! Jag är inte längre aktiv men jag är fortfarande medlem i många av de största djurrättsorganisationer i världen som jag också stöder aktivt. M.a.o. betraktar jag mig själv som väl påläst på området. Ett område som jag djupt ömmar för.
Jag skall så småningom berätta om de verkliga förhållanden i Grekland så som vi har erfarit det.
Så snälla, dämpa ert engagemang (som jag iofs tackar ödmjukt för), i vår tråd "Amstel på Kreta"!
"Sitt stilla i båten, så skall jag försöka få fart på den igen, bara jag får lite vind i seglen!"
Varma, soliga hälsningar från södra Grekland.
Julian
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.191
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Amstels Reseberättelse från Grekland

Nu har vi fått möjlighet att visa uppskattning för Amstels berättelser och även fått mer info. Hoppas få läsa mera om om hans reseäventyr. Jag tror det finns hopp om det och då kan vi stänga den här tråden innan det spårar ur.
Ha det bra alla husbilsklubbare!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen