• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mosel.

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Tack Jappe!
Det tog 2 dagar så var saken biff! (16/4 - 18/4)
Såg i dagens avis att "Bostadsministerposten är ledig!
Dom behöver "driftigt" folk!
Mvh.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Mosel.

Bor du fulltid i din plåtis nuförtiden? Blir inte det väl trång? Då hade jag nog dragit ned till Mosel. Det börjar säkert bli mera vårlikt därnere så här års
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Mosel.

Det som inte dödar, stärker! Stor i orden, liten i plåtisen! Lite trångt kanske men jag har tillbringat tid på sjukhus också och vilat upp mig mellan varven. Hade jag inte haft boka att syssla med hade jag antagligen varit död nu! :D

Tuff Jappe :D
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Mosel.

Ja Orustebönner är ju tuffa pöjkar men en vinter i en plåtis låter inte jättekul.
Du får väl ta en tur ned till europa och utforska någon ny vindal. En andra bok sitter säkert inte fel. Titta så bra det går för GW och andra unga grabbar:)
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Mosel.

Bönder är vad vi tjörnbor kallar orustare.:) GW är GW Persson som ju lever rätt gott på att skriva en bok då och då. (rätt bra böcker)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Mosel.

Ur askan i elden! Orust har jag lämnat, bara en sjöbod full med bråte, en massa minnen och döda kompisar. Numera bor jag mest i Alingsås men där sitter ju Montreal och hackar på mig hela tiden så jag sticker väl snart till... ja vadå?

Jappe

PS. GW har jag sett på TV. Det är en orörlig sfinxartad typ som njuter av att försöka omge sig själv med någon sorts aura av kunnande och med en ung brutta som stöd. Jag har för mig att jag läste en bok av honom för något år sedan men tröttnade innan jag kommit halvvägs.
 
Senast ändrad:
H

hianders

Guest
Sv: Mosel.

Åk till Moseldalen i höst, det kanske vi gör i september!

Annars kan du sysselsätta dig med (förutom bokleveranser) att gå till Balders Hage i Alingsås, jättemysig butik!

Inger o Hasse
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Mosel.

En dag som denna, i brytningstiden mellan vår och sommar, dyker plötsligt små fragment av minnen från fornstora dar fram och strax därefter, när minnena blir tydligare, stora sjok av vemod och nostalgi. Obarmhärtigt plågas jag när jag jämför med dagens situation. Så skõj som jag har haft vid kusten de senaste 50 - 60 åren får jag aldrig mer.

Jag var på väg mot Alingsås idag men det visade sig omöjligt efter ett tag. Jag vände tillbaka mot havet i väster - där friheten är!

Jappe

PS. Inget ont om Alingsås - trevlig stad som jag gillar men, men.....
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Mosel.

Tack Jappe!
Jag cyklade gladeligen 4 mil , så "kosingen" bör snart vara framme.
Jo visserligen "Orion" el - cykel 28" men ack så enkelt det blåste Ca: 10 m/s! ( mot & sen med! (gungor & karuseller.))
Har börjat läsa, & njuta!
Mvh.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Mosel.

Eller ta dej en fika, det lär finnas en bit över 20 cafe'er, många riktigt trevliga! :)

Det tycks vimla av caféer i Alingsås men av någon anledning är alla fel placerade. Genom Alingsås rinner ett vansinnigt vackert vattendrag, förmodligen en å som bara skriker ut till caféerna: "Kom till mig, låt människorna vila i min närhet och njuta av det behag som jag så generöst erbjuder er!" MEN, av någon obegriplig anledning så har stadens invånare valt att inte utnyttja de möjligheter som denna väldigt vackra och generösa å, i denna fina stad, vill bjuda på!

Ett café vid åkanten fattas, fattas väldigt mycket! Helst bilfritt också!

Förklaring, Alingsåsare!

Jappe
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Mosel.

Du blir aldrig nöjd?! :rolleyes: Vid ån ligger det fem restauranger (i sitt lite vidare begrepp) sedan har du tre cafe'er runt Lilla Torget, två vanliga och ett glasscafe', inget längre från ån än 50m ungefär. :)
 
Toppen