• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp ! Vad kan denna knapp vara till ?

AnnaoBosse

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
12964
Medlemskap
2022
Hej, har hittat en knapp på vänstersida i instrumentpanelens fack som jag inte kan lista ut vad den är till. Någon som vet ?
Adria Coral 670 Sl på Fiatchassi. En röd diod tänds när man trycker på den men det verka vara allt.
 

Bilagor

  • husbil_knapp.jpg
    husbil_knapp.jpg
    861,6 KB · Visningar: 149

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp ! Vad kan denna knapp vara till ?

Knappen med lysdiod påminner starkt om en knapp jag hade i en tidigare bil. Knappen hade med larmet att göra. (Vill minnas att det var för att läsa koder, om larmet hade utlöst.)

Bilen är såld sedan länge,och bruksanvisningen till larmet följde givetvis med. Kan därför inte ge mer hjälp, men hoppas detta kan vara till lite hjälp...
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp ! Vad kan denna knapp vara till ?

Har man larm brukar det finnas en knapp som kopplar in/ur rörelsesensorn så man kan ha skalskydd när man vistas i bilen. Jag har själv en sådan, men inte exakt likadan.
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
839
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp ! Vad kan denna knapp vara till ?

Jag har en sådan knapp (dock på annan plats) till mitt Cobra larm. Med knappen kan man avläsa koder, även stänga av den inre larmsensorerna när man vistas i bilen.
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp ! Vad kan denna knapp vara till ?

Hej!
I vår instruktionsbok till Fiat Ducato 2009 kan man läsa att den styr olika inställningar. Tyvärr har jag bara den tyska boken hemma, men där står det på sidan 20.
 

Abben

HBK Medlem
Inlägg
184
Kommun
Mark
HBK-Nr
166
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp ! Vad kan denna knapp vara till ?

Hej om det är knapparna med de små pilarna på så är det att justera strålkastarna upp eller ner. Mode knappen är till att välja meny på färd datorn.
MVH Abben
 
Toppen