• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp ! Vad kan denna knapp vara till ?

AnnaoBosse

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
12964
Medlemskap
2022
Hej, har hittat en knapp på vänstersida i instrumentpanelens fack som jag inte kan lista ut vad den är till. Någon som vet ?
Adria Coral 670 Sl på Fiatchassi. En röd diod tänds när man trycker på den men det verka vara allt.
 

Bilagor

  • husbil_knapp.jpg
    husbil_knapp.jpg
    861,6 KB · Visningar: 149

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp ! Vad kan denna knapp vara till ?

Antar fortfarande att frågan gäller den lilla svarta knappen med lysdiod som sitter inne i facket.

Som vi skrivit tidigare har vi haft en sådan knapp, kopplad till larmet, i en tidigare bil.

Har nu kontrollerat att och kan garantera att Cobra använder (eller i varje fall har använt) en sådan knapp till sina larm.

Kan dock inte garantera att knappen i den aktuella bilen är kopplad till ett Cobra-larm.
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp ! Vad kan denna knapp vara till ?

Ursäkta! Tittade också på fel knapp :oops:
Som några tidigare skrivit så är den till larmet. Om du inte kan manövrera larmet på vanligt sätt med "dosan", använder du en liten s.k "tagg" som bryter larmet.....lite svårt att förklara, hoppas du förstår.
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Sv: Hjälp ! Vad kan denna knapp vara till ?

Nu tror jag ju inte han syftade på de knapparna utan den lilla runda längre ner.

Jag har läst i #1 att det är knappen i facket det gäller och det var den jag åsyftade. Många visste och många gissade. Jag har sett liknande knappar i DRL-system därav min gissning. Nu har vi ju fått ett svar från trådägaren så nu är ju denna tråd fulländad.:)
 
Toppen