• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

shit happens

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Kanske inte den roligaste ämneskategori att skriva under... men jag känner att jag måste få detta ur mig.... jag köpte på Ebay en inverter ren sinusvåg, tyvärr hade den blivit skadat i transporten så säljaren ville att jag returnerade den, så sagt och gjort den skickades tillbaka med ett tracking nummer.... den anlände till Kina den 19 januari enligt tracking som jag kan göra på internet.... men sen har inte mer hänt.... :confused:

Jag köpte via Ebay 2 flexibla 100W solpaneler, när de väl kom på plats så hade jag nu totalt 300W solpaneler.... men när solen lyste bra så laddades det med bara ca 8A.... så jag började kolla panelerna... det visade sig att de två nya (monofilm) gav var ca 2A medan min gamla (photo) gav ca 4A... jag gjorde många tester under flera veckors tid för att vara 100% säker... Säljaren fick all information om mina tester och vi kom överens om att returnera dem... så sagt och gjort så blev de också skickad tillbaka med tracking nummer... den 17 mars anländer de till Tyskland enligt trackningen som jag gör på internet hos DHL.... men sen händer inte mer :confused:... så i dag ringde jag till DHL i Tyskland.... och det svar jag fick var att paketet har försvunnit så jag får göra en reklamation hos Grekiska posten (då jag befinner mig på Kreta Gr) När jag skickade iväg detta paket undrade jag på posten (den grekiska) om paketet var försäkrad... all personal bakom disken fick stora ögon och sen började de skratta.... och en sa sen att den grekiska posten kan du lita på.... så nu skall jag gå ner till posten imorgon och göra min andra anmälan på förlorad packet.... det är tre veckor sedan jag anmälde "kina paketet" förlorat och än har jag inte hört något från den grekiska posten.... men jag känner att mina odds är inte stora nu... shit happens....:twitcy:
 
Toppen